אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

עוסק בתחום ביוב וצנרות? 7 טיפים לשמירה על בריאותך

עבודת תחזוקה ותיקון של מערכות ביוב וצנרות היא עבודה חשובה, אך גם מסוכנת. עובדים בתחום זה נחשפים לחומרים מזיקים, כגון צואה, שתן חיידקים וחומרים מסוכנים אחרים שיכולים לגרום למחלות קשות. קבל 7 טיפים שיעזרו לך לשמור על בריאותך אם אתה עובד בתחום ביוב וצנרות.

 

לאילו חומרים מסוכנים חשופים בתחום הביוב והצנרות?

אנשי מקצוע בתחום הביוב והצנרות חשופים לא פעם לחומרים מסוכנים. למשל, גזים רעילים  כמו אמוניה, גופרית וחמצן. הם גם חשופים לחיידקים ומזהמים אחרים, צואה וחומרי פסולת שונים. כל אלו עלולים להזיק לבריאות. למשל, למחלות נשימה כמו אסטמה וברונכיטיס, מחלות עיכול, כמו שלשול, הקאות ותסמונת דלקת המעי הגס, מחלות עור, כמו אקזמה, פסוריאזיס ודלקת עור, מחלות זיהומיות, כגון חיידקים, וירוסים וטפילים. על מנת להגן על בריאותם, עובדים בתחום הביוב והצנרות צריכים להקפיד על נהלים בטיחותיים קפדניים. להלן 8 טיפים לשמירה על בריאותך אם אתה עובד בתחום זה.

חומרים מזיקים ממערכת הביוב

1 – השתמש בציוד מגן אישי

ציוד מגן אישי (PPE) הוא הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני חומרים מסוכנים. השתמש תמיד בציוד PPE המלא הנדרש, הכולל, קסדה, מסכה, משקפי מגן, כפפות, מגפיים וכד'. בנוסף, יש להשתמש בציוד וכלים בטיחותיים ותקינים על מנת להימנע מתקלות ותאונות. אביזרים וכלים תקינים בתחום ביוב וצנרות תוכל למצוא כאן – אתר החברה סמארטליין רובוטיקס.

 

2 – קבל חיסונים

חיסונים יכולים לעזור להגן עליך מפני מחלות זיהומיות. קבל את כל החיסונים המומלצים לעובדים בתחום הביוב והצנרות, כגון:

  • חיסון נגד שפעת
  • חיסון נגד טטנוס
  • חיסון נגד הפטיטיס  B
  • חיסון נגד הפטיטיס  A

 

3 – בדוק את הבריאות שלך באופן קבוע

אם אתה עובד בתחום הביוב והצנרות, חשוב שתבדוק את הבריאות שלך באופן קבוע. הרופא שלך יכול לעזור לך לזהות בעיות בריאותיות מוקדמות ולטפל בהן.

חומרים מזיקים ממערכת הביוב

4 – צור הרגלי חיים בריאים

הרגלי חיים בריאים יכולים לעזור לך להגן על בריאותך הכללית. הקפד על תזונה בריאה, פעילות גופנית קבועה ושינה מספקת.

 

5 – עקוב אחר נהלים בטיחותיים

עקוב אחר כל נהלי הבטיחות הנהוגים במקום העבודה שלך. נהלים אלו נועד להגן עליך מפני סכנות.

 

6 – היזהר מעבודות מסוכנות

ישנן עבודות מסוימות בתחום הביוב והצנרות שעלולות להיות מסוכנות יותר מאחרות. היזהר מעבודות אלו ונקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים.

 

7 – ספר לרופא שלך על העבודה שלך

ספר לרופא שלך על העבודה שלך בתחום הביוב והצנרות. הרופא שלך יכול לעזור לך להבין את הסיכונים הבריאותיים הכרוכים בעבודה זו ולתת לך המלצות לשמירה על בריאותך.

 

סיכום

עובדים בתחום הביוב והצנרות צריכים להקפיד על נהלים בטיחותיים קפדניים כדי להגן על בריאותם. באמצעות טיפים אלו, אתה יכול לעזור להגן על עצמך מפני מחלות.

חומרים מזיקים ממערכת הביוב