אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

תביעת נזיקין חברות ביטוח – אתם צריכים עורך דין מנוסה

חליתם? נפצעתם? כנראה שזהו הזמן לממש את הביטוח הרלוונטי ולקבל פיצויים עבור הנזק הבריאותי. אבל האמת המצערת היא שקבלת כספי ביטוח יכולה להיות משימה מאוד מאתגרת. במאמר הבא נסביר מדוע כדאי להשתמש בעורך דין מנוסה עבור תביעת נזיקין של חברת ביטוח.

 

מהי תביעת נזיקין?

ראשית, נסביר מהי תביעת נזיקין. תביעה זאת מתייחסת לדרישת פיצויים בעבור נזק גופני או נפשי שנגרם למבוטח, פציעה או מחלה. לרוב מדובר בנזק שנגרם עקב תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות ספורט, פעולת איבה, תאונה במסגרת השירות הצבאי או גרימת נזק על ידי בעל חיים. לכל תאונה יש את פוליסת הביטוח הרלוונטית לה. כך למשל, תאונה שנגרמה עקב רשלנות רפואית מבוטחת תחת פוליסת "רשלנות מקצועית" ואילו פגיעה שאירעה בתאונת דרכים תבוטח דרך פוליסת ביטוח חובה (אלא אם כן זהות הנהג הפוגע לא ידועה או שהוא אינו מחזיק בביטוח חובה). בכל מקרה, על אף שהפרוצדורה נשמעת ברורה וקלה ליישום, לא כך הדבר במקרים רבים, ובשביל קבלת פיצויים כנדרש סביר שתצטרכו להיעזר בשירותיו של עורך דין תביעות נזיקין מנוסה.

חברות הביטוח לא ששות לשלם

חברות הביטוח נוהגים להערים (הן מלשון ערימה והן מלשון עורמה) קשיים על המבוטחים אצלן ולמנוע מהם בשלל דרכים יצירתיות את כספי התביעה, גם אם הם זכאים להם. אחת השיטות הנפוצות היא ניסיון "למרוח את הזמן" ולהביא את התביעה למצב של התיישנות – שלוש שנים לאחר מקרה הביטוח. ניסיון זה בא לידי ביטוי בין היתר בדרישות רבות שנופלות על המבוטח ובקשה של מסמכים רבים בנושא.

בנוסף, הוועדות הרפואיות של חברות הביטוח נהוגות להחמיר עם המבוטח ולספק לו חוות דעת רפואית שאינה הולמת את מצבו האמיתי, במטרה לפטור את הביטוח מתשלום. כמו כן חברת הביטוח נוהגת לדחות תביעות בשורה של תירוצים נוספים: מקרה מוחרג מהפוליסה, השמטת פרטים מהותיים מול חברת הביטוח, אי תשלום פרמיה כנדרש ועוד.

לכן המרוץ להשגת כספי תביעת הנזיקין הוא לא מרוץ קל. חברות הביטוח יעשו ככל שביכולתן בשביל להתיש את המבוטחים, ולמנוע מהם פיצויים. לכן מומלץ למבוטח להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו, בין היתר הצטיידות בעורך דין מנוסה אשר מכיר את הטריקים השונים של חברות הביטוח ויודע כיצד לפעול מולן על מנת לחלץ את הפיצויים.

 

עם עורך דין יש פחות מקום למשחקים

 

"שיטת מצליח" הזכורה לטוב מכל סיטואציה במרחב הישראלי, פועלת גם כאן. חברות הביטוח  נוהגות לא פעם בשיטה זאת, בתקווה שהמבוטחים יוותרו על כספים המגיעים להם. הצטיידות בעורך דין הופכת את תביעת המבוטח ל-"רצינית" יותר, וגורמת לחברת הביטוח להתייחס אליה בהתאם. לכן עוד לפני הכלים וההדרכה החשובה שעורך דין תביעות נזיקין מספק, רק ההסתמכות על שם של איש מקצוע משפטי יכולה להועיל.

 

 

 

Insurance