אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

תהליך גילוי כספים אבודים בהר הכסף

כסף הוא אחד מהדברים שיותר מטרידים אותנו ביום יום. איפה נגור? מה נאכל? אולי נלך לסרט? איזה חשבון חשמל משוגע הגיע, הם רק חלק מהשאלות והמשפטים שפוגשים אותנו מדי יום. הסיבה לכך היא פשוטה, אנחנו עובדים המון שעות ומוציאים המון כסף, ולכן מעטים הכספים שאנחנו מצליחים לשמור בחיסכון. אבל מה אם היינו אומרים לכם שיש מצב שיש הר של כסף שפשוט מחכה שתבואו לאסוף אותו? הכירו את תהליך גילוי כספים אבודים בהר הכסף.

קופה בצבע זהב

מה זה הר הכסף?

הר הכסף הוא פרויקט שמקודם על ידי אגף שוק ההון – ביטוח וחיסכון במשרד האוצר. אתר הפרויקט מאפשר לכם לאתר חסכונות אבודים. מה הכוונה חסכונות אבודים? ובכן, מדובר על כסף שהשארתם בדרך מבלי לדעת. הכסף הזה נמצא אצל חברות הביטוח, בקרנות הפנסיה, בקרנות ההשתלמות ועוד.

איך אותו כסף נשאר שם אתם שואלים? אנחנו עוברים שינויים בחיים ובהתאם לכך גם קופות הפנסיה וחברות הביטוח שלנו משתנות. החלפת סוכן ביטוח, תיעוד לקוי של אחד המעבידים שלכם לאורך השנים, מעבר בין דירות ועוד – גורמות להשארת כספים מיותרת אצל חברות מהן תוכלו לקבל את כספכם בחזרה.

תהליך גילוי כספים אבודים בהר הכסף – איך זה עובד?

חשוב לדעת – לא בטוח שכל אחד מאיתנו זכאי להחזרת כספים. מי מאיתנו שנמצא בקונטרול מלא על מעברי הקופות שלו ובין חברות הביטוח, יכול מאוד להיות שעשוי למצוא שאין כספים שהוא השאיר מאחור, וטוב שכך. אולם אנשים רבים לא יודעים במאה אחוז מה היתה ההתנהלות הכלכלית שלהם מול אותן חברות ביטוח ופנסיה, ולכן סביר ביותר שבהחלט יימצא כסף ששייך להם אצלן.

תהליך גילוי כספים אבודים בהר הכסף מתבצע דרך האתר בכמה צעדים פשוטים. בשלב הראשון היכנסו לאתר הר הכסף והשאירו פרטים מזהים ראשוניים, כמו מספר תעודת זהות, שמכם המלא, כתובת המייל שלכם ואת מספר הטלפון שלכם. תוך זמן קצר יחזור אליכם נציג מטעם הר הכסף שיבקש מכם פרטים נוספים כמו כתובת מגורים שרשומה בתעודת הזהות שלכם ותאריך הלידה שלכם. זאת על מנת שיוכל להתבצע תהליך של זיהוי בבדיקה מול חברות הביטוח ובתי ההשקעות.

בנוסף, ייקח הנציג את מספר כרטיס האשראי שלכם לחיוב, היות והשירות כרוך בתשלום של 351 ש"ח כולל מע"מ. התשובה לגבי מציאה או אי מציאה של הכספים האבודים שלכם תתקבל אצלכם בתוך 21 ימי עסקים.

תהליך גילוי כספים אבודים בהר הכסף מצא לי כספים אבודים! מה עושים עכשיו?

במידה ויימצאו עבורכם כספים אבודים, ראשית דעו כי תצטרכו לשלם עליהם מס, אולם לרוב הוא שולי וזניח לעומת הכסף שיישאר אצלכם. תקבלו מנציג הר הכסף את הדו"ח הפנסיוני והביטוחי המלא שלכם, ולמען המשך תהליך תוכלו להיפגש עם אדם בעל רישיון מטעם משרד האוצר, שינתח את אותו הדו"ח ויוכל להמליץ לכם על המשך פעולה. בהצלחה!