אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

תהליך חידוש מעמד הפטור ממס הכנסה ליחידים עם מוגבלות בישראל

אז אחרי מאמצים ותהליך בירוקרטי לא פשוט שבמהלכו הוכחתם את מצבכם הרפואי, קיבלתם סוף כל סוף פטור מתשלום מס הכנסה. אין ספק שמדובר על חדשות מעולות, מכיוון שזהו פטור משמעותי מאוד שיאפשר לכם לחסוך עוד סכום כסף לא קטן בכל חודש. אבל עכשיו השאלה הבאה שעולה היא מה התוקף של הפטור הזה? האם אני פטור מתשלום מס הכנסה לשנה? לעשר שנים? ואם מדובר על פטור עם תוקף, כיצד אפשר לחדש אותו לאחר שהתוקף שלו יפוג? אם השאלות הללו מטרידות אתכם, הגעתם בדיוק למקום הנכון. הכנו כאן במיוחד בשבילכם מדריך קצר שיפתור לכם את השאלות.

 

מי מקבל פטור מתשלום מס הכנסה?

פטור מתשלום מס הכנסה הוא הטבה כלכלית לא קטנה. מס הכנסה הוא מס שכל אזרח במדינת ישראל שעובד ומקבל משכורת נאלץ לשלם למדינה, על מנת למלא את הקופה הציבורית. המס בנוי כך שככל שאדם מקבל משכורת יותר גבוהה הוא משלם יותר מס הכנסה, אך גם אנשים שמרוויחים משכורת לא גבוהה נאלצים לשלם סכום כסף לא מבוטל בכל חודש. ישנם יחידים שמקבלים פטור מתשלום מס הכנסה – בעיקר אנשים עם בעיות רפואיות ומוגבלויות שונות.

מס הכנסה

האם פטור מתשלום מס הכנסה הוא קבוע או זמני?

כפי שהסבירו לנו המומחים של חברת בשביל הזכויות, רובם המוחלט של בעלי הפטור מתשלום מס הכנסה לא צריכים לחדש את הפטור שלהם, ומדובר על פטור קבוע. ההיגיון כאן הוא די פשוט, רוב הפטורים ניתנים על בסיס מצב רפואי קשה ומורכב, שלרוב לא משתנה במשך הזמן, ולכן הפטור הוא פטור קבוע.

 

מי צריך לחדש זכאות לפטור ממס הכנסה?

רק במקרה שבו אדם קיבל פטור זמני מתשלום מס הכנסה הוא יצטרך לחדש את הפטור. לרוב, פטור זמני מתשלום מס הכנסה ניתן לאדם על בסיס קביעה של נכות זמנית, וכאשר האדם מחלים יכול לחזור לעבוד באופן מלא הפטור שלו בעצם מתבטל. הרבה פעמים צריך להגיש בקשה להארכת הפטור, מכיוון שכמו שכולנו יודעים החיים לא תמיד מתנהלים לפי התכנונים, וההחלמה יכולה להתעכב ולארוך זמן רב.

מס הכנסה

איך לחדש זכאות לפטור ממס הכנסה?

את תהליך חידוש הפטור מבצעים מול הגוף שנתן את הפטור הזמני, כאשר במקרים של זכאות לפטור עקב נכות זמנית ניתנת מטעם הביטוח הלאומי. תהליך הארכת הפטור בעצם די דומה לתהליך הראשוני של קבלת הפטור. האדם שמבקש את הפטור צריך למלא טופס מסוים, ולצרף אליו את כל המסמכים והאישורים הרפואיים שיעידו על מצבו ועל כך שמגיע לו לקבל הארכה של הפטור.

 

סיכום

הרבה פעמים החלמה מתעכבת או לא מתנהלת לפי לוח הזמנים המתוכנן, אך הפטור מתשלום מס הכנסה פג תוקף. חשוב מאוד שתעמדו על זכויותיכם, מכיוון שיכול להיות כאן חיסכון כלכלי משמעותי.

מס הכנסה