אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה ההבדל בין תמ"א 38 לבין פינוי בינוי?

סיבוב קצר ברחבי ערים מרכזיות בישראל יגלה בפניכם אתרי בנייה שנושאים שלטים ענקיים עם המושגים "תמא 38" ו – "פינוי בינוי". רבים מאתנו מכירים בשלטים אלו מקרוב, אך מעטים יודעים מה ההבדל שבא לידי ביטוי בין שני מושגים אלה. מאמר זה ירכז את המידע הרלוונטי שיעשה לכם סדר. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתכירו בכל הפרטים הדרושים לכם.

 

ההגדרה של פינוי בינוי

בחרנו לחלק את המדריך ל – 2 חלקים, כאשר החלק הראשון יתמקד בהגדרות של המושגים שלשמם התכנסנו. אנו סבורים שזו הדרך שתאפשר לכם להכיר בתחום מקרוב ולהבין על הדרך את ההבדלים. נסביר כעת שפינוי בינוי הינו תהליך שבא לידי ביטוי כחלק מהליך התחדשות עירונית שבמהלכו, מפנים את הדיירים של בניינים ישנים והורסים אותם לחלוטין.

כאשר המטרה היא לבנות מבנה חדש שיותאם לתקני הבנייה העדכניים שנחשבים למחמירים ביותר (כדי לשמור על בטיחותם של דיירי הבניין).תהליך זה מאפשר לדיירים המפונים לקבל דירה חדשה מבלי לשלם מס שבח, היטל השבחה ומס רכישה. יש לבצע את השלבים הבאים כדי ליישם את ההליך:

  • לבחור עורך דין שייצג את הדיירים
  • לחתום על הסכם פינוי בינוי
  • לבחור יזם ולחתום על הסכם מולו

בְּנִיָה

מה זה תמ"א 38?

תמ"א 38 הינה תוכנית ממשלתית שהוקמה כדי לחזק מבנים ישנים מפני רעידות אדמה. תוכנית זו מאפשרת לדיירי הבניין לבצע שיפוץ מסיבי שיאפשר לחזק את המבנה באופן ניכר. חשוב לציין שהקבלן שיבצע את עבודות השיפוץ בבניין מחויב להגדיל את הדירות הקיימות ולהוסיף שטח במרחבים המשותפים. לצד זאת, הוא יוכל להוסיף שטח שישמש אותו באופן פרטי. ניתן לקרוא פרטים נוספים בנושא בלינק הבא: https://www.tama38law.co.il.

 

תכירו את ההבדל

ניתן לראות בשלב זה את ההבדל העיקרי שבא לידי ביטוי בין השניים – אופן הבנייה. שכן, פינוי בינוי מצריך הריסה מוחלטת של המבנה, כדי שניתן יהיה לבנות בניין חדש לחלוטין. בעוד הליך תמ"א 38 אינו מצריך הריסה. שכן, צריך לבצע שיפוץ מסיבי במבנה הקיים. מביני עניין בתחום הנדל"ן ידעו לומר שיש עוד הבדלים רבים שבאים לידי ביטוי ואפשר לקרוא אודותיה בפורומים שמרכזים מידע נדל"ן עדכני.

 

המשותף לשניים – הצורך בייעוץ משפטי

מאמר זה מתרכז בהבדלים שבאים לידי ביטוי בין תמ"א 38 לפינוי בינוי. אי אפשר לעסוק בנושא זה מבלי לשים לב לפרט שמשותף לשניים – הצורך בייעוץ משפטי. בחרנו להדגיש את העניין, כדי להעלות אותו למודעות ולציין בפניכם שתצטרכו לעשות כל שביכולתכם, כדי לקבל ייעוץ מקצועי שיתווך בין הדיירים לקבלן על הצד הטוב ביותר.

 

השורה התחתונה

עד כאן ההבדל הניכר שבא לידי ביטוי בין תמ"א 38 לפינוי בינוי. בשלב זה אתם מכירים במידע החיוני, כך שנותר לכם רק להבין מהו התהליך הנכון ביותר למבנה שבו אתם מתגוררים. נאחל שתבחרו נכון ובהצלחה בהמשך הדרך.

אתרי בניה