אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

תמיכה בחולי סרטן

במדינת ישראל חיים כ 50,000 חולי סרטן. מחלת הסרטן היא מחלה קשה מאוד, אשר מעבר לנזקים הפיזיים היא גם כוללת נזקים נפשיים והוצאות רבות. כיצד ניתן לתמוך בהם? כל הפרטים.

 

מחלת הסרטן – גורם התמותה הקטלני ביותר

ע"פ נתונים אשר התפרסמו לאחרונה ע"י משרד הבריאות עולה כי נכון לשנת 2015 אובחנו בישראל כ 26,164 חולי סרטן כאר מתוכם 12,006 הם גברים ו 14,158 הן נשים. סוגי הסרטן העיקריים, האחראים ליותר מ-50% מכלל מקרי התחלואה בגברים בישראל הבולטים עבור גברים כוללים את  סרטן הערמונית, סרטן המעי הגס סרטן הריאה, לימפומה שאינה הודג'קין וסרטן כיס השתן, כאשר אצל נשים מקרי התחלואה הבולטים ביותר היו בסרטן השד, ריאה, בלוטת המגן, לימפומה וסרטן הרחם. בנוסף, מדינת ישראל מובילה בקרב מדינות ה OEDS בקרב חולי הסרטן ומדובר בגורם התמותה הקטלני ביותר בישראל. הנתונים הללו אכן עדכניים לשנת 2015, אבל ע"פ ההערכות קיימים כיום בישראל מעל ל 50,000 חולי סרטן קשים אשר קורסים תחת הנטל הכלכלי הכרוך במחלה ובכך גוררים גם את ילדיהם לעוני מחפיר בעת הקשה הזו של המלחמה במלחמה הארורה.

חולי סרטן

חשיבות התמיכה בחולי סרטן

חולי סרטן רבים מדווחים כי הם חווים לחצים רבים כתוצאה מהמחלה,  מעבר לפן הפיזי. הטיפולים הקשים אותם עוברים חולי הסרטן גורמים לנזקים חמורים מאוד לא רק עבור החולה אלא גם עבור משפחתו, אשר נתון בלחץ משמעותי מאוד כתוצאה מהמלחמה במחלה הארורה. בנוסף, תמיכה בחולי סרטן חשובה משום שמדובר לא פעם בהוצאות רפואיות כבדות ביותר הכוללות אבחון רפואיים, ביצוע ניתוחים מתקדמים בארץ ובעולם, כאשר לרוב מדובר במצוקה כלכלית לא קטנה וזאת משום שלרוב חולי הסרטן אינם מסוגלים לעבוד, ובמקרים בהם מדובר באם/אב  חד הורית מדובר במכת מוות עבור בני הבית, בייחוד כאשר ישנם ילדים קטנים בבית אשר נותרים לבדם בזמן שההורה עובר טיפול. לכן, קיימת חשיבות רבה מאוד לתמיכה בחולי הסרטן ותמיכה כזו ניתן לקבל באמצעות עמותת תקוה טובה, ארגון חסד אשר מטרתו היא לתת מענה שלם לחולי סרטן הזקוקים לתמיכה וסיוע בעקבות הלחץ המופעל על התא המשפחתי. כאמור, טיפולי סרטן הם טיפולים יקרים מאוד ולא כל הטיפולים מכוסים ע"י הביטוח. כאשר מדובר במשפחות עניות, מדובר במכת מוות של ממש – זאת משום שנוצר מעגל של עוני כתוצאה מהמחלה ואי עבודה, כמו גם מההוצאות הכבדות אשר מוטלות על החולים אשר לרוב קורסים ואינם מסוגלים לעמוד בכך. העמותה מאפשרת לקבל סלי מזון עשירים ובגדים, כמו גם תמיכה נפשית. על כן, כדי לתמוך ולעזור לחולי הסרטן ובני משפחתם בתקופה הלא פשוטה הזו ניתן לפנות למספר העמותה בטלפון 1-800-800-637 כך שתוכלו גם אתם להצטרף למעגל ולעזור לאנשים הזקוקים לכך יותר מכל.