אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

תנאי הזכאות לארגוני תרבות המבקשים פטור ממס הכנסה

שיחה שערכנו לפני כמה ימים עם בעל ארגון תרבות גדול, גרמה לנו להבין כי הוא אינו מכיר בתנאי זכאות שונים שמגיעים לו בהתאם לחוק. מדובר באדם שקרוב לליבנו, כך שהחלטנו להציג בפניו את כל האינפורמציה החיונית בנושא באופן מעמיק.

אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולראות מקרוב את המסמך ששלחנו אליו לאחר הגילוי המדובר. שכן, כך גם אתם תוכלו להכיר מקרוב בתנאי הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה שמגיעים לארגוני תרבות בישראל.

 

הטבות מתשלומי מס הכנסה עבור ארגוני תרבות – מה החוק קובע בנושא?

חשוב לנו להציג תחילה את הקביעה בחוק, כדי שניתן יהיה להראות שאיננו מדברים באוויר. נציין כי תיקון 119 לפקודת מס הכנסה שנקבע אי שם בשנת 1998 קובע כי ארגונים מקצועיים יכולים לקבל פטור ממס הכנסה. חוק שנקבע כמה שנים לאחר מכן פירט את הנושא באופן מעמיק והביר את הסדרי המיסוי.

כיום אפשר לומר כי ארגונים שונים יכולים להגיד דוחות לפקידי שומה, כדי להצהיר על עצמם כארגון מקצועי. שכן, הדבר יקדם אותם אל עבר קבלת הפטור או ההטבה המגיעה להם על פי החוק.

החוק קובע

קבלת הפטור לארגוני תרבות

בעל ארגון תרבות שרוצה לקבל את הפטור המדובר, צריך להגיש בקשה שתאפשר לו להכיר בו כארגון מקצועי. ניתן לבצע את ההליך באמצעות 2 דרכים שונות:

  1. באמצעות ליווי של גורמים מוסמכים
  2. באופן עצמאי

נציין כי הדרך הנוחה ביותר היא תוך קבלת ליווי מיועצי מס או חברות שמכירות בתחום באופן מעמיק. בחירה בדרך זו תתאפשר תוך לחיצה על הקישור הבא: biahz.com/פטור-ממס-הכנסה. בחירה בהגשת טפסים באופן עצמאי, תצריך היכרות עם ההליך (שתוצג באופן מפורט בפסקה הבאה).

 

כך ניתן להגיש בקשה לזכאות עבור פטור ממס הכנסה לארגון תרבות

הגשת הבקשה צריכה להתבצע תוך מילוי טופס שנקרא "בקשה להכרה בארגון מקצועי". ניתן להוריד את הטופס באתר של מס הכנסה. לאחר מילוי טופס חיוני זה, יש להגיש אותו אל מחלקת מוסדות ציבור ברשות המיסים. 2 הדרכים המקובלות שיאפשרו להגיש את הטופס הן באמצעות פקס או שליחת מייל.

יישום

עמדתם בתנאי הזכאות? מזל טוב! הנה מידע חיוני שכדאי להכיר בו מקרוב

מי שעומדים בתנאי הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה צריכים לעת כי תוקף האישור הוא לשנתיים בלבד. ראוי לציין כי תורף זה יוארך בכל פעם לעוד 5 שנים (למעט מקרים חריגים שיוחלט לגביהם אחרת).

 

מילים אחרונות לסיום

מדריך זה הציג את כל האינפורמציה החיונית שנוגעת לתנאי הזכאות של ארגוני תרבות בישראל שמבקשים לקבל פטור מתשלום מס הכנסה. בשלב זה יש בידיכם את כל הפרטים הדרושים, כך שנותר לכם בעצם רק ליישם את הפרטים שצוינו לעיל ולקבל את הפטור המיוחל שצפוי לחסוך לארגון שלכם הרבה כסף.

מס הכנסה