אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך לבחור בית למכירה מתיווך

אחרי לא מעט שנים שבהן עברתם בין אינספור דירות שכורות אתם רוצים לעשות שינוי? החלטתם שעכשיו זה הזמן הכי טוב שיש לרכוש בית? אם כך, ברור מדוע יש לכם לא מעט שאלות בנושא, כמו לדוגמא: איך בוחרים בית למכירה מתיווך? בין אם כבר ראיתם בתים שונים ובין אם אתם נמצאים רק בתחילת הדרך, כדאי שתקראו את המאמר שלפניכם כי הוא כולל מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם בנושא.

 

מה אתם מחפשים?

עוד לפני שנדבר על משרדי תיווך שונים שאליהם תוכלו לפנות, רצוי שתדעו מה אתם בכלל מחפשים. העניין הוא שאם תפנו אל משרד תיווך בהרצליה פיתוח בלי שאתם יודעים להגדיר איזה בית הייתם רוצים לקנות, עלול להיות לכם מאוד קשה למצוא נכס שיתאים לכם. לכן חשוב לתת את הדעת על פרטים משמעותיים כמו: איפה בדיוק תרצו שהנכס יהיה ממוקם? כמה חדרים צריכים להיות בבית? והאם זה חייב להיות בית חדש לגמרי? האם אתם רוצים שזה יהיה בית למכירה שיש בו גם שטח חיצוני גדול כמו גינה רחבת ידיים? השמיים הם הגבול מבחינת האפשרויות הקיימות ולכן, ככל שתדעו לומר בצורה מדויקת יותר מה מתאים לכם, כך החיפוש יהיה יעיל ומהיר יותר.

 

בחרו היטב את משרד התיווך שאליו אתם פונים

עוד טיפ משמעותי שנוכל לתת לכם בנושא, הוא לבחור את משרד התיווך שאליו אתם פונים. חשוב שתבינו: לא בכל מקום מחכים לכם אנשי מקצוע שבאמת חיים ונושמים את התחום הזה. לכן, אם אתם כבר מחפשים בית למכירה ואם אתם כבר פונים אל משרד תיווך, מה פתאום שתתפשרו על משרד שאיש אינו מכיר? יש יתרונות רבים בחיפוש בית בעזרת מתווכים, כמו העובדה שהמתווכים מכירים את התחום הזה לעומק. בנוסף, יש בתים שפשוט לא תדעו שהם בכלל עומדים למכירה שכן הם נמצאים בבלעדיות אצל מתווכים כאלה ואחרים. לכן, אפילו אם חשבתם לחסוך לעצמכם את עמלת התיווך ולחפש את הנכס שלכם לבד, דעו שכמעט אף פעם זה לא באמת כדאי.

 

כמה תשלמו על עמלת התיווך?

לבסוף, בהחלט ראוי להתייחס גם להוצאה הכלכלית שאליה אתם נכנסים. האם מדובר על הוצאה מאוד גדולה? ועל כמה אחוזים עומדת עמלת התיווך? כדאי לדעת, כאשר אתם מחפשים את המשרד שבידיו תפקידו את המשימה, שבכל מקום גובה העמלה יכול להיות מעט שונה. לכן יש טעם לדבר עם כמה מומחים ולהבין על איזה עלויות מדובר. אתם תראו, ביום שבו תעברו לגור בבית המקסים שתמיד רציתם שיהיה לכם, שזו הולכת להיות חוויה נפלאה. אין כמו לחיות בבית ששייך לכם ושרשום על שמכם בטאבו. לכן, אפילו אם זו התחייבות כלכלית שלא פשוט להתמודד איתה, אין טעם לדחות את הדברים עוד ועוד.

לחיצת יד