אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך מתנהלים פיננסית במשרד עורכי דין

המילה "ניהול" היא מילה שנראית תמימה. חמש אותיות, שתי הברות והופ – אתם מנהלים. אבל המילה הזו מחביאה בתוכה עולם שלם של סדר וארגון משרדי, של תוכניות עבודה עתידיות, של אנשים ועוד. בין ניהול זמנים וניהול מערכות יחסים, נמצאים גם ניהול של בית עסק או משרד. במאמר זה נרחיב על איך מתנהלים פיננסית במשרד עורכי דין.

מה הכוונה במונח -"התנהלות פיננסית"?

התנהלות פיננסית היא בין הדברים היותר חשובים שיהיו בעסק. כשניגשים לשאלה איך מתנהלים פיננסית במשרד עורכי דין, התשובה טמונה בארגון תוכניות עבודה וניהול תקציבי, גם עבור הכנסות העסק וגם עבור הוצאותיו. ברגע שיודעים לתכנן תקציבית את שנת המס, קל יותר לשלוט על הפעולות המתוכננות לאותה שנה. עסק שההתנהלות הפיננסית שלו לא מתוכננת כראוי מבעוד מועד, עלול למצוא את עצמו מהר מאוד בקריסה ובמקרים הקיצוניים גם במצב של פשיטת רגל.

דולרים

איך מתנהלים פיננסית במשרד עורכי דין

כדי לענות על השאלה איך מתנהלים פיננסית במשרד עורכי דין יש להסתכל על כמה מרכיבים, וביניהם ניהול לקוחות, אדמיניסטרציה, משאבי אנוש, תפעול ועוד. מרכיבים אלו הם אלו שיוצרים יחד את משרד עורכי הדין כולו, ולכן חשוב לתכנן עבור כל אחד מהם תוכנית עבודה ומסגרת תקציבית כלשהי, גם סביב נושא ההוצאות וגם סביב נושא ההכנסות.

בניית תוכנית העבודה מורכבת מכמה שלבים. בשלב הראשון יש להגדיר את היעדים והתקציב. הגדרה זו תנבע מהפקת לקחים על תכנית העבודה מהשנה הקודמת, ותוכל להוות מסגרת ריאלית להגעה. בשלב השני יש לאשר את היעדים והתקציב, וכן את סדר העדיפויות התקציבי לשנת העבודה הקרובה, בישיבה של השותפים במשרד. ישיבת השותפים ואישור התקציב הוא חלק בלתי נפרד מאיך מתנהלים פיננסית במשרד עורכי דין.

בהתאם להחלטות שהתקבלו בישיבה, יש לגזור יעדי משנה וכן לתכנן תקציבים את המשימות לשנה הקרובה. התכנון מתייחס גם להכנסות וגם להוצאות. בנוסף, יש להגדיר מנהל משימה לצורך בקרה, וכן לתכנן את לוח הזמנים להשגת היעדים. גם כאן יש לכנס ישיבת שותפים ולאשר את התקציב השנתי וכן את תכנית העבודה.

ומה בצד המעשי?

אחרי שסוכמו תכנית העבודה והמסגרת התקציבית, תתחיל העבודה בפועל. מדי רבעון יש לקיים מעבר על הנעשה עד כה, לנתח ולהפיק את הלקחים מהעבודה ברבעון ולהבין האם הושגו או לא הושגו היעדים. בהתאם לכך נוכל להבין האם תכנית העבודה לקראת השגת היעדים השנתיים שלה, או שנצטרך לשפר ולייעל את העבודה שמתרחשת במשרד בפועל.

אורדן ושות' – עורכי דין, רואי חשבון

משרד אורדן ושות' הוא משרד עורכי דין המתמחה במגוון נושאים, ויוכל לסייע לכם בנושאים פליליים, מיסים, עבירות מס, צווארון לבן, עבירות שוחד, סחיטה באיומים ועוד.

להלן מאמר נוסף בנושא – התנהלות פיננסית בחנות אינטרנטית למאמר המלא לחצו כאן.