אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח לישראלים בחו"ל

ישראלים רבים עוברים לגור במדינות שונות בחו"ל, בין אם מדובר על טיול ארוך, מעבר לצרכי עבודה, Relocation מטעם העבודה, לימודים, שנת חופש לאקדמאים וכן הלאה – מעבר למציאת מקום מגורים והשתלבות במקום החדש, חשוב מאוד לדאוג לביטוח מתאים. מבחינת ביטוח לישראלים בחו"ל לא מדובר על ביטוח בריאות בחו"ל רגיל אלא על ביטוח מורחב ומקיף הרבה יותר, ביטוח שמספק כיסויים מתאימים למי שעובד לגור במדינה זרה, בעיקר מההיבט הרפואי.

ביטוח בריאות המתאים למדינת היעד

ביטוח לישראלים בחו"ל בעיקר נוגע לכיסוי של ביטוח בריאות. בישראל כל אחד מאיתנו מבוטח בביטוח בריאות ממלכתי המקנה חברות בקופת חולים לפי בחירת האזרח, אך לא בכל מדינה זה המצב ויש מדינות שונות עם מדיניות בריאות ציבורית שונה. הישראלי שעובר לגור במדינה זרה לרוב אינו אזרח או אפילו תושב קבע ולכן לא יכול ליהנות מזכויות כמו אזרחים מהשורה, בנוסף אנשים אלו רק הגיעו למדינה וגם אם קיימת תכנית בריאות ציבורית הם עדיין לא שילמו מיסים או צורפו לרשומות. לכן מבחינות רבות ישראלים רבים המגיעים למדינות בחו"ל נחשבים תיירים אפילו אם הגיעו לתקופה ממושכת.

בארה"ב למשל תחום הבריאות כמעט ואינו נכלל בתכנית בריאות ממלכתית ולכן העלויות של טיפולים רפואיים שם יקרה להחריד, גם במדינות שונות באירופה העלויות של קבלת טיפול רפואי עשויות להיות משמעותיות מאוד. ביטוח לישראלים בחו"ל מעניק לכל ישראלי שעובר למדינה זרה ביטוח בריאות מקיף המתאים למדינת היעד. יש ביטוחים מיוחדים לנוסעים לארה"ב, למדינות באירופה, לאסיה, אוסטרליה וכן הלאה. חשוב שהפוליסה תתאים למדינת היעד גם כדי לא לשלם על כיסוי מיותר שניתן חינם או לחלופין להיות ללא כיסוי שבחו"ל יעלה המון באופן פרטי.

פרטי ביטוחי ישראלים בחו"ל

כאמור, ביטוח לישראלים בחו"ל רלבנטי בעיקר מבחינת ביטוח בריאות. ביטוחים אלו מוצעים על ידי חברות מיוחדות המתמחות בתחום ולא כפוליסות רגילות של חברות הביטוח הרגילות – אלו מציעות ביטוח נסיעות לחו"ל למטיילים, תרמילאים ונופשים ולא ביטוח ייעודי למי שממש עובר למדינה. ביטוח לישראלים בחו"ל כולל באופן כללי את הפרטים הבאים מבחינת כיסוי ביטוחי:

  • תקרת כיסוי גבוהה של כמה מיליוני אירו, דולר או שווה ערך במטבע מקומי אחר.
  • קבלת טיפול רפואי פשוט ולא בהול כמו ביקורים במרפאות, בדיקות וכן הלאה.
  • טיפולים רפואיים שגרתיים ובחירום לילדים.
  • בחירת רופא מטפל ומקום לקבלת הטיפול הרפואי – מתוך מאגרי רופאים ומוסדות בהתאם לכל חברת ביטוח.
  • כיסוי להוצאות אשפוז, ניתוחים, תרופות, טיפולי ותהליכי שיקום וכן הלאה.
  • טיפולים היקפיים כגון פיזיותרפיה, פסיכיאטריים וכדומה.
  • כיסוי מסוים לטיפולי שיניים, בדיקות, צילומים, סתימות וכן הלאה.
  • הטסה מיוחדת לישראל במקרה של ניתוח מורכב ודחוף.
  • מימון כרטיסי טיסה למשפחה בעת מקרי חירום או ניתוחים.
  • כיסוי רפואי גם בעת ביקורים בישראל.
  • במקרים מסוימים ובתוספת מחיר ביטוח לישראלים בחו"ל יכול לכלול כיסוי לספורט חורף וביטוח ספורט אתגרי, פינוי אווירי בחירום ועוד.

כמובן שחשוב לרכוש ביטוח לישראלים בחו"ל שיכלול את כל האנשים הרלבנטיים, כולל הילדים. עבור אלו שעוברים לחו"ל מטעם העבודה לרוב העלויות יהיו מכוסות על ידי המעביד אך בכל מקרה רצוי בהחלט לבדוק שכל נושא הביטוח סגור ומסודר.

ביטוח לכל עת – שגרה וחירום

ביטוח לישראלים בחו"ל, בניגוד לביטוח נסיעות לחו"ל סטנדרטי, מעניק כיסוי ביטוחי מקיף בכל עת. הכוונה היא שזהו ביטוח גם לשגרה וגם לחירום, גם כאשר הילד חולה וצריך לראות רופא וגם אם חס וחלילה מעורבים בתאונה ונדרשים לניתוח דחוף בבית חולים.