אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח בריאות בחו"ל

נסיעות לחו"ל הן לרוב עניין מרגש ומהנה במיוחד, עוזבים את השגרה ויוצאים לראות עולם ולחוות חוויות מדהימות. אך תמיד חשוב כמובן לשמור על הבריאות ועל היכולת לקבל את השירות הרפואי האידיאלי אם קורה משהו ויש בכך צורך. זה נכון גם לגבי אלו שיוצאים מישראל למטרת מגורים בחו"ל, גם אלו חייבים לדאוג לאפשרות קבלת טיפול רפואי הולם. גם המטיילים וגם אלו שעוזבים למטרת עבודה זקוקים למעשה לפוליסת ביטוח בריאות בחו"ל שתכסה אותם למקרים שונים של בעיות בריאות.

ביטוח בריאות בחו"ל יכול להיות ביטוח נסיעות לחו"ל שמיועד לאלו שיוצאים לטיול או חופשה קצרה בחו"ל או כאמור לאלו שעוזבים את הארץ לתקופה, בעיקר לצרכי עבודה או לימודים. במדינות שונות בעולם נהלי קבלת טיפולים רפואיים שונים ובכל מקרה כאשר עושים זאת באופן פרטי מדובר על הרבה מאוד כסף – בין אם מדובר על חבישה קלה יחסית ובוודאי אם מדובר חס וחלילה על ניתוח מורכב למשל. רכישת ביטוח בריאות מתאים לפני היציאה מהארץ מאפשרת ראש שקט והתאמה למדינת היעד, קבלת כיסוי רפואי מתאים ומקיף לכל מקרה שלא יבוא.

ביטוח בריאות לטיולים בחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל כולל מרכיבים נוספים מעבר להיבט הבריאותי והרפואי – למשל לרכוש, לחילוצים וכן הלאה. אך הכיסוי הרפואי הוא מרכיב משמעותי והכרחי במסגרת זו. עלויות ביטוח כזה אינם גבוהות לרוב וכוללות דולרים בודדים לכל יום. מבחינת מרכיב ביטוח הבריאות פוליסות אלו כוללות כיסוי לטיפולים רפואיים פשוטים, לטיפולים מורכבים ודחופים לביטוח תאונות אישיות למשל, הטסה במסוק לבית חולים וכדומה. חשוב לבחון שביטוח בריאות בחו"ל לאלו שיוצאים לטיול או חופשה כולל כיסוי להוצאות אשפוז, עלויות מנתח ו/או צוות רפואי, עלויות של תרופות יקרות וכיוצא באלו.

מטיילים ונופשים שמגיעים לקבלת טיפול רפואי במרפאות, חדרי מיון או בתי חולים במדינת היעד שלהם יכולים לזכות על בסיס פוליסת ביטוח הבריאות בטיפול רפואי, כאשר חברת הביטוח משלמת את כל או מרבית ההוצאות ומסדירה את העניינים מול הגורם המטפל לאחר קבלת הטיפול. כך מטיילים יכולים לקבל טיפול רפואי ולהמשיך בחופשתם או לחזור לארץ להמשך טיפול לאחר קבלת הטיפול הראשוני ההולם – בלי לדאוג לעלויות הכבדות של מימון הטיפול בחו"ל.

ביטוח בריאות לישראלים בחו"ל

ההיבט ארוך הטווח והמשמעותי יותר של ביטוח הבריאות לישראלים בחו"ל הוא ביטוח עבור מי שעוזב את ישראל לתקופה מסוימת למטרת עבודה, לימודים וכן הלאה. על מנת לחיות במדינה כלשהי ולהיות זכאי לקבלת טיפול רפואי ממערכות הבריאות הציבוריות והפרטיות יש צורך בהסדרת נושא הביטוח. ביטוח בריאות בחו"ל צריך לכלול את האפשרות לקבלת טיפול רפואי בסיסי במדינות בהן שירות זה אינו חינם או כרוך בעלויות גבוהות (בעיקר למי שאינו אזרח או תשוב קבע), מימון ניתוחים וטיפולים רפואיים מורכבים, ביטוח תרופות למיניהן, טיפולי שיקום, חיסונים, ייעוץ עם מומחים, טיפולי ילדים, פיזיותרפיה וכדומה, טיפולי שיניים בסיסיים או מורכבים וכן הלאה בהתאם לצורך או למצבים רפואיים.

רצוי בהחלט שפוליסת ביטוח בריאות בחו"ל למי שחי בחו"ל תכלול מימון כרטיסי טיסה למשפחה קרובה ו/או הטסה לארץ במקרה של מקרה דחוף שיש לטפל בו בישראל. באופן כללי ככל שהביטוח מקיף  יותר כך הוא מעניק יותר שקט נפשי וטיפולים רפואיים איכותיים יותר. ביטוח בריאות בחו"ל מסוג זה אינו ביטוח נסיעות לחו"ל, מדובר על כיסויים רפואיים הרבה יותר מקיפים ועל כיסוי גם בזמני שגרה וגם בזמני חירום – בעצם ביטוח בריאות כזה מהווה חלופה לביטוח הבריאות המקומי ומאפשר לקבל טיפול רפואי במודל דומה מבחינת קבלתו והעלויות (לאו דווקא בהשוואה כספית ישירה) לשירות של קופות החולים בישראל.