אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח בריאות לטסים לפורטוגל

פורטוגל הפכה בשנים האחרונות ליעד אטרקטיבי לקהל הישראלי, קרובה יחסית, חלק מהאיחוד האירופאי, בעלת נופים מרהיבים, אוכל ויין מיוחדים וטובים וכמובן ניתן למצוא בה חוויה שמתאימה לכל כיס, מטיולים לתרמילאים ועד מלונות 5 כוכבים ומסעדות גורמה למי שרוצה להתפנק.

בנוסף הפופולאריות של פורטוגל בקרב הציבור הישראלי עלתה בשל הפרסומים הרבים על האופציה החדשה לקבל דרכון פורטוגלי (וכיוצא מזה, דרכון אירופאי), לצאצאים של מגורשי ספרד.

נדל"ן בפורטוגל, הזדמנות להשקעה טובה וגם לריילוקישין

פורטוגל אכן הופכת עם השנים למדינה מוכרת יותר ויותר ותחום נוסף שהתפתח משמעותית בשנים האחרונות הוא שוק הנדל"ן בפורטוגל. ישראלים רבים שרוצים להשקיע את כספם ולא מוצאים מסלול השקעות מוצלח בארץ (בשל הרביות הנמוכות או מחירי הנדל"ן הגבוהים), פונים להשקאות מעבר לים.

בנוסף יוקר המחייה ולעיתים המחסור במקומות עבודה רלוונטיים או פשוט הרצון לעבור למדינה שקטה יותר מבחינה ביטחונית, מגדילים את כמות הישראלים שרוצים לבצע רילוקיישן ולעבור לגור בחו"ל. מעבר ליעדים המוכרים כמו: ברלין או ארה"ב, גם פורטוגל הפכה ליעד רלוונטי למעבר.

זוג בטיול

אז מה הסיבה לבחור דווקא בפורטוגל?

פורטוגל מציאה מחירי נדל"ן ריאליים בעלי תשואה טובה, בנוסף לכך כל תחום הנדל"ן בפורטוגל נמצא בנסיקה ועל כן הרווחים רק צפויים לעלות. המדינה עצמה נמצאת ביציבות פוליטית ועלייה כלכלי. היא חוותה משבר כלכלי עמוק ב-2012, אך מאז, עם כניסת הממשלה החדשה, רמת האבטלה במדינה ירדה משמעותית והכלכלה שלה נמצאת במגמת צמיחה.

מי שרוצה לקנות דירה להשקעה ירוויח ממנה בכמה דרכים, הראשונה היא השכירות, בין אם מדובר בשכירות לתווך ארוך או שמא שכרויות קצרות טווח לתיירים. הרווח השני, הוא רווח מעצם העלייה במחירי הנדל"ן במדינה. מנתונים הנכונים לאוקטובר 2018, היו עליות מחירים בתחום הנדל"ן בפורטוגל. שיעור העלייה יכול להשתנות על בסיס הנכס והעיר בה הוא נמצא והפער המשמעותי ביותר הגיע ל-12% לעומת שנת 2017.

לפי דבריו של מרדכי שאבי (המתמחה בהשקעות נדל"ן) "הפיכתה של ליסבון ליעד נדל"ני מבוקש, אינה מפתיעה… תשואות השכירות בליסבון הן מהגבוהות באירופה, ולעומתן , עלות רכישת הדירות – היא מהנמוכות ביבשת. כל הסיבות הללו יחדיו הופכות את בתי העיר היפה ליסבון למחוז חפצם של משקיעים זרים רבים".

וכמובן אל לנו לשכוח, דירה להשקעה נותנת לכם גם מקום נוח ללון בו בעת הביקור הבא שלכם במדינה. ואכן פורטוגל מלאה באפשרויות, הן מבחינת השקעה והן מבחינה תיירותית. אבל אחד הדברים החשובים שצריך לזכור, לא משנה מה היא סיבת הנסיעה, לעשות ביטוח נסיעות.

ביטוח נסיעות לפורטוגל – מגוון אפשרויות, איך בוחרים?

כיום ישנן מספר רחב מאוד של חברות המציעות ביטוח נסיעות לחו"ל בכלל ולפורטוגל בפרט. הביטוחים עצמם יכולים להיראות לנו דומים, אך בכל חברה וגם במסלולי ביטוח שונים באותה חברה יש אפשרויות רבות שצריך לקחת בחשבון.

לדוגמה אם אתם טסים עם מכשור או כבודה יקרה, הביטוח על אובדן הכבודה או נזק לה לא תמיד נכלל בביטוח. כמו כן, לעיתים מומלץ לבטח מחשבים וטלפונים בנפרד, מה שמעניק לכם כיסוי ביטוחי מלא גם על אובדן, על שבר או גנבה (יש לוודא בחוזה הביטוח מה הכיסוי הספציפי של החברה כולל). הבדלים נוספים בין הביטוחים קשורים לרמת הסיכון ולאופי הטיול שלכם, כיסוי ביטוחי לטיול אתגרי יעלה יותר ויכלול סעיפי חילוץ, איתור, הצלה וכו'.

מה כדאי שהביטוח יכלול?

ביטוח בסיסי לרוב מכסה נזקים מינוריים הקשורים בפעולות יום יומיות. הוא אינו מכסה נזקים הנגרמים מפעילות ספורטיבית, גניבות, איבוד או נזק לכבודה וכדומה. ברוב החברות ניתן לקבל ביטוח מקיף יותר המכיל את הדברים שציינו עד כה ולרוב ההפרשים אינם גדולים ועל כן שווה להשקיע את ההפרש בשביל השקט הנפשי שלכם.

מומלץ לרכוש את ביטוח הנסיעות מבעוד מועד היות ומעבר למאפיינים שרלוונטיים לכם בבחירת הביטוח, גם חברת הביטוח בודקת נתונים אודותיכם. הנתונים כוללים את גילכם (לרוב אדם מבוגר יותר או ילד קטן יהיו בעלי ביטוח יקר יותר), המצב הרפואי (הביטוח לאדם עם בעיה רפואית שמגבילה אותו בצורה כזו או אחרת או כזו שיכולה להחמיר יהיה יקר יותר). במקרים מיוחדים אלו שימו לב לסעיפים הרלוונטיים אודותיכם והאם הכיסוי הביטוחי אכן מתאים לכם. מעבר להתייקרות הביטוח, במקרים חריגים מסוימיםד החברה יכולה שלא לאשר את הביטוח או שהדבר יקח זמן רב ועל כן לא תקבלו את התשובה מחברת הביטוח עד מועד הנסיעה.

סוגי ביטוחים הנחוצים לפורטוגל

בכדי להחליט איזה ביטוח לעשות צריך לשים לב לסוג הטיול שאתם בוחרים, האם אתם בוחרים לעשות טריקים בהרים עדיף לכם לקחת את התוספות הרלוונטיות לטיולים אתגרים. ישנה תוספת ספציפית לספורט ימי הפופולארי מאוד בחופשה בפורטוגל (אופנוע ים, סקי מים, מצנח גלישה, צלילה ועוד).

תוספות נוספות כוללות בתוכן תוספת גובה הרלוונטית למי שרוצה לעשות סנפלינג, טיפוס הרים או טיפוס קירות. או תוספת יבשה למי שמעוניין ברכיבת שטח, רכיבה על גמלים ונסיעה בדרכי עפר ברכבי 4X4.

בדרך כלל המחיר לביטוח בסיסי בחברות הגדולות (AIG, פספורט קארד, קופות החולים, בנקים ועוד) מתחיל מאזור ה-2 דולר ליום. בהרבה חברות אשראי וקופות חולים קיימות הטבות משתלמות ללקוחות שלהם. הטבות אלו יכולות להגיע אף לעשרות דולרים ולעיתים לכסות את מרבית מכיר הכיסוי הביטוחי. ולכן שווה לבדוק ולהשוות בעיקר אל מול חברת האשראי, מוסדות לימוד ומקומות עבודה.

באופן כללי משיטוט קצר באינטרנט ניתן למצוא הרבה אתרים המתמחים בייעוץ בתחום ביטוחי הנסיעות ובנוסף ניתן למצוא הרבה המלצות של גולשים, הן על חברות הביטוח והן על הכיסויים עצמם. אך לדעתי כללי הברזל שצריכים להיות הם פשוטים מאוד

הימנעו מהפתעות בארץ – סגרו את הביטוח מבעוד מועד.

הימנעו מהפתעות בפורטוגל – עדיף לשלם קצת יותר אבל להיות בטוחים שקיבלתם את כל הכיסויים הרלוונטיים לכם ולטיול או הנסיעה שלכם.

הימנעו מהפתעות בחזרה לארץ – וודאו שישנן חוות דעת חיוביות על השירות של החברה בכל הקשור להחזרי תשלום במידת הצורך.

וכמובן והכי חשוב, אל תשכחו ליהנות ולבלות. נסיעה טובה!