אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח חיים למשכנתא – מה זה וכמה זה עולה?

אז מזל טוב! אם אתם כאן אתם כנראה עומדים לקבל משכנתא ובאמצעותה לקנות דירה חדשה. מרגש מאוד. שנייה לפני שאתם נכנסים לבית החדש שלכם אתם תתבקשו לרכוש ביטוח חיים למשכנתא שנועד למעשה להגן על הבנק ולהבטיח את הריבית והחזר הקרן. רוצים להבין יותר לעומק? המאמר הזה בדיוק בשבילכם!

 

מה הקשר בין הלוואת משכנתא לביטוח חיים?

כשהבנק מאפשר לכם הלוואת משכנתא לרכישת הדירה, הוא ממשכן את הנכס לטובתו עד להחזרת הכסף במלואו, כולל הריביות. במידה ולא תוכלו להחזיר את ההלוואה לבנק, הבנק יוכל למכור את הנכס שלכם (שנחשב שלו עד לסוף התשלום כאמור) ולפרוע את החוב. כדי להבטיח לעצמו שהדבר אכן יקרה במידה ויצטרך הבנק רושם הערת אזהרה בטאבו.

במקביל לכל הבנק דורש מהלווה לרכוש פוליסת ביטוח חיים, היא נרשמת לזכות הבנק כך שבמידה ואחד מהלווים נפטר, הבנק יקבל את יתרת קרן המשכנתא מחברת הביטוח. נשמע מפחיד? לאתר של מיני גרופ יש את כל מעטפת הביטחון עבורכם.

 

אם כך, אז למה דורשים מאיתנו לרכוש ביטוח למשכנתא?

הדבר קורה בגלל שמדובר בהלוואה עם סכום גדול במיוחד שנפרס למשך תקופה מאוד ארוכה. הבנק המלווה מבקש לבטח את הכסף שלו ולהיות בטוח שההלוואה שהוא נתן אכן תוחזר, גם אם אחד מהלווים כבר לא בחיים. מדובר בפוליסת ביטוח מותאמת אישית והיא נקבעת על פי מדדים של: גיל, תקופה ההחזר וגובה המשכנתא.

 

ממה מורכב הדבר שנקרא "ביטוח משכנתא"?

כאמור, הבנקים מחייבים את הלווים במשכנתא לעשות ביטוח חיים למשכנתא, אך עוד שהבנקים דורשים הוא ביטוח מבנה לכנס הממושכן לטובתם. כלומר, הבנק לא רק דורש לבטח את הכסך אלא גם את איכות הנכס הנרכש. השילוב של שני הביטוחים הללו (ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה)  יוצרים ביחד את המושג ביטוח משכנתא.

 

האם הביטוח מועיל רק לבנקים?

התשובה היא לא. ביטוח החיים מגן גם על בני המשפחה ובני הזוג של הלווה הנפטר. הלווה הנותר בחיים לא יצטרך להמשיך ולשלם את המשכנתא לבדם או למכור את הנכס, מה שיכול להשאיר אותם ללא בית בכלל. ביטוח המשכנתא מבטיח שתשלומי ההלוואה יכובדו כרגיל אצל הבנק והנכס ישאר ברשות המשפחה ובן הזוג הנותר.

 

מי מחויב לרכוש פוליסת ביטוח?

כל רוכשי הדירות שמחויבים על ידי הבנקים בהמצאת פוליסה כתנאי הכרחי לקבלת המשכנתא ובכך המימון לרכישת הנכס בסופו של דבר.

 

היכן כדאי לרכוש את הביטוח?

אפשר לרכוש את הפוליסה מול הבנק או מול חברות הביטוח. יתרון משמעותי לצרכנים שיש כמה אפשרויות לרכוש את הביטוח הוא היכולת להשוות מחירים, להתווכח ולבקש את התנאים הטובים ביותר עבורכם.

 

לקיחת משכנתא בעבור רכישת נכס:

אז כמו שאתם כבר בטח יודעים, לקיחת משכנתא היא דבר רציני שיש לעשות בכובד ראש, לחשוב על כל הגורמים והביטוחים הנלווים שיש לעשות. שיהיה בהצלחה!

ביטוח משכנתא