אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

שלושה כללים של בניית תמהיל משכנתא

לקיחת משכנתא היא התחייבות ארוכת טווח שתשפיע עליכם לאורך שנים רבות.

לכן חשוב לעשות זאת בצורה קפדנית ולאחר חשיבה מעמיקה, על מנת להימנע מנזק כלכלי עתידי שלא תוכלו לעמוד בו.

ריכזנו עבורכם שלושה כללים לבניית תמהיל משכנתא נכון.

 

התייעצו עם מומחה

לקיחת משכנתא כאמור היא התחייבות לזמן ארוך ולכן חשוב לקחת משכנתא בצורה החכמה והמתאימה ביותר עבורכם. לקיחת משכנתא בתנאים שאינם מטיבים עמכם עלולה ליצור לכם חובות עתידיים שלא תוכלו לעוד בהם. לכן, מומלץ להתייעץ עם יועצי משכנתאות מומחים. אומנם יועצי משכנתאות יעלו לכם מעט כסף, אך כל זה יתקזז לעומת הכסף שתחסכו על המשכנתא. בסופו של דבר, יועץ משכנתא יהיה הדבר המשתלם ביותר עבורכם. יועץ משכנתא לא רק שיעזור לכם לבנות תמהיל משכנתא מדויק עבורכם, הוא גם יעזור לכם להשיג את תנאי ההלוואה הטובים ביותר בהתאם למצבכם הכלכלי. בנוסף, תוכלו לשאול את היועץ את כל השאלות שיש לכם והוא ירכז עבורכם את כל המידע שעליכם לדעת בצורה מסודרת, היות ויש הרבה. למידע נוסף על ייעוץ משכנתאות, ניתן לפנות לאתר – https://www.vider.co.il.

 

הכירו את מסלולי המשכנתא

על מנת לבנות תצהיל משכנתא נכון, עליכם ראשית להכיר את המסלולים השונים. באופן כללי, ישנם חמישה מסלולי משכנתא:

  1. מסלול פריים – מדובר במסלול משכנתא הנחשב למשתלם ביותר. יחד עם זאת, בשל החלטת בנק ישראל, מסלול זה יוכל לשמש עד 33% מתמהיל המשכנתא. היות והריבית במסלול עלולה להשתנות יש בו סיכון, אך מדובר במסלול שאינו צמוד מדד ואין קנס על יציאה, דבר המאפשר החזרת כלל המשכנתא אם יזדמן לכם בכל רגע נתון.
  2. מסלול עם ריבית קבועה הצמודה למדד – מסלול יציב ונטול סיכונים כמעט כלל. אינו משתלם במיוחד אך בשל מחסור הסיכונים בו מומלץ שיהיה חלק מהתמהיל.
  3. מסלול עם ריבית משתנה הצמודה למדד – מדובר במסלול בעל סיכונים היות והריבית משתנה. כאשר לוקחים את מסלול הפריים, לא ניתן לקחת מסלול נוסף עם ריבית משתנה, אלא עם הריבית תשתנה כל חמש שנים.
  4. מסלול עם ריבית קבועה שאינה צמודה למדד – נחשב למסלול הבטוח בו הריבית לא תעלה או תרד ואינו צמוד למדד. לטווח הקצר זה יהיה המסלול היקר ביותר היות והריבית שלו תהיה היקרה ביותר.
  5. מסלול מט"ח – המסלול מתאים למי שמבין ומרוויח במט"ח. מדובר במסלול בעל סיכון גבוהה אך יכול להשתלם מאוד.

 

תזמנו את המסלולים שלכם

מעבר להכרת מסלולי המשכנתא, חשוב שתדעו לתזמן אותם כמו שצריך. מה המשמעות של תזמון? תזמון המסלול משמעותו שכל מסלול אתם לוקחים למשך זמן מסוים בו אתם מחזירים את ההלוואה. לכל מסלול משך זמן המשתלם ביותר עבורו והוא גם תלוי כמה תוכלו להחזיר בכל חודש.

 

 

מטבעות ושעון