אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

גמילה מאלכוהול – האם ניתן לקבל החזר מביטוח הבריאות?

מכורים לאלכוהול מוצאים את עצמם לא פעם מתלבטים לגבי רישום למכון גמילה מאלכוהול.

יש לכך מגוון רחב של היבטים, כאשר אחד מהם (שלשמו התכנסנו כאן) הוא ההיבט הכלכלי.

במקרים רבים, מכורים לאלכוהול אינם מסוגלים לעבוד, כך שאין להם את היכולת לממן הליך של גמילה.

נשאלת השאלה, מה גורלם של מכורים שמשלמים מידי חודש סכומים זעומים על ביטוח בריאות? האם הם יכולים לקבל החזר מהביטוח על הליך של גמילה?

 

כדי שנוכל לענות על שאלה זו, יצאנו לבדוק את העניין וריכזנו עבורכם את כל הפרטים בנושא בשורות הבאות.

רקע אודות ביטוח בריאות

בין אם יש או אין לכם ביטוח בריאות, כדאי שתדעו מהי ההגדרה של ביטוח זה. מדובר בביטוח שמאפשרים למבוטחים תחתיו לקבל טיפול רפואי כאשר הם ניצבים בפני תרחיש בריאותי כלשהו. בארץ, ישנם שלושה סוגים של ביטוחים רפואיים:

  • ביטוח בריאות ממלכתי
  • ביטוח בריאות מטעם קופת החולים
  • ביטוח בריאות פרטי

 

ביטוח בריאות פרטי וביטוח מטעם קופת החולים אלו ביטוחים שניתן לבחור אם לקחת בהם חלק. בזמן שהביטוח הממלכתי נחשב לבסיסי ובלעדיו, אדם צפוי לחוש קושי בתפקוד כאשר הוא יזדקק לטיפול רפואי.

 

ביטוח בריאות ממלכתי

בשנת 95 חוקק חוק ביטוח הבריאות הממלכתי. לפי חוק זה, נקבע כי כל אזרח ישראלי יוכל לקבל שירותי בריאות בסיסיים. התקציב לסל משתנה מידי שנה והוא נובע מתוך כספי המיסים של האזרחים משלמים.
ביטוח מסוג זה כולל את הטיפולים הבאים:

  • טיפול נפשי
  • טיפולי פיזיותרפיה
  • מימון להשתלות
  • טיפולי שיניים
  • טיפול נפשי ורפואי למטרת גמילה בקרב מכורים לסמים ולאלכוהול

 

החזר מטעם ביטוחי הבריאות

מהפירוט שנכתב לעיל, ניתן להבין כי יש אפשרות עבור הליך של גמילה מאלכוהול מטעם ביטוח הבריאות הממלכתי, אך לא בטוח שניתן לקבל החזר מלא. יש לבדוק זאת בעת ההרשמה למכון הגמילה שאליו מתכננים להירשם.
לעומת זאת, מבוטחים בביטוח בריאות משלים עשויים לקבל תנאים יותר טובים. מדובר כמובן בביטוח בריאות שניתן מטעם קופות החולים. ביטוח זה מתאפשר עבור חברי קופות החולים שבוחרים להרחיב את סל הבריאות הבסיסי. מי מהם שבוחרים לעשות זאת, יכולים לרכוש ביטוח בריאות משלים שנקרא גם שב"ן. כלומר, שירות בריאות נוסף.
באפשרות זו, הכיסוי הרפואי הוא רחב יותר. ביטוח זה מאפשר בחלק מהמקרים החזר חלקי או מלא עבור תהליך של גמילה מאלכוהול. חשוב לשים לב, שברוב המקרים, ההחזר ניתן רק עבור מכונים מאוד מסוימים שנמצאים בהסדר עם קופת החולים המסוימת של אותו מבוטח.

 

לסיכום,

ניתן לומר כי ישנם מקרים שבהם ניתן לקבל החזר על הליך של גמילה מאלכוהול במכון לגמילה. הדבר נקבע בהתאם לביטוח הבריאות שיש לכם וכדאי לבדוק זאת אל מול הביטוח עצמו.

 

שיכור