אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

3 דברים שחשוב לדעת על ביטוח משכנתא

 היו לכם לא מעט חששות ודילמות לגבי הנושא של רכישת דירה? בסופו של דבר החלטתם שזה הצעד הנכון עבורכם, קיבלתם אישור עקרוני מהבנק למשכנתא וכעת אתם רוצים לעשות ביטוח משכנתא? אם כך, ברור מדוע יש לכם אינספור שאלות בנושא, ועליהן ננסה לענות במאמר שלפניכם.

 

ביטוח שחובה לעשות

הדבר הראשון שצריך לדעת לגבי ביטוח משכנתא, זה שלא מדובר על עניין שהלקוח בוחר או מחליט לגביו. כלומר, מדובר על עניין של חוק במדינת ישראל. במילים אחרות: כל אדם שלוקח משכנתא חייב גם לעשות ביטוח, כי אחרת העניין לא יהיה חוקי ושום בנק לא באמת ייתן לכם את ההלוואה שלה אתם זקוקים.

 

הביטוח מחולק לשני חלקים שונים

הדבר השני שאתם צריכים לדעת על ביטוח משכנתא, זה שמדובר למעשה על ביטוח שכולל שני חלקים שונים, והם:

  1. ·        ביטוח חיים
  2. ·        ביטוח מבנה

 

כמובן שלכל חלק כזה יש מטרה אחרת, אך בכל המקרים שבהם מדברים על ביטוח משכנתא, מדברים על שני החלקים הללו. מטרה של ביטוח החיים היא להבטיח לבנק שגם אם הלווה ילך לעולמו לפני שהוא שילם את כל החזרי המשכנתא, הבנק בכל זאת יקבל את מה שמגיע לו. חברת הביטוח תשלם עבור המבוטח שנפטר ולכן המרכיב של ביטוח החיים הינו כל כך משמעותי. לעומת זאת, ביטוח המבנה שנכלל בתוך ביטוח המשכנתא בא לכסות מקרים שבהם המקום עצמו עובר נזקים מסוגים שונים. זה לא משה אם זו רעידת אדמה שהרסה את המבנה או כל בעיה אחרת, שכן בסופו של דבר, ביטוח המבנה יכסה גם נזקים כאלה.

 

החשיבות של בחירת חברת ביטוח מתאימה

לבסוף, הדבר השלישי שאתם חייבים לדעת על ביטוח משכנתא, זה שצריך לבדוק היטב באיזו חברת ביטוח אתם בוחרים. העניין הוא שיש היום מגוון רחב של חברות ביטוח ולא כולן מספיק טובות. יש חברות ביטוח שתשלמו אצלן הרבה יותר כסף עבור ביטוח המשכנתא ויש חברות ביטוח שברגע האמת, לצערנו הרב, לא נותנות מענה. לכן חשוב להיות ערים לעניין הזה ולבדוק שאתם בוחרים בחברת ביטוח שיש לגביה המלצות וכמה שיותר חוות דעת חיוביות.

 

איך תדעו שבחרתם מסלול משכנתא נכון?

רגע לפני שאתם חותמים – על המשכנתא ועל ביטוח המשכנתא, כדאי שתעצרו. האם אתם בטוחים שעשיתם את הבחירה הנכונה? האם אתם יודעים לומר שתעמדו תמיד בתשלומים? או שאולי תרצו לבדוק עוד כמה פרטים לעומק? חשוב לדעת שבשנים האחרונות, בכל מה קשור לשירותי ייעוץ משכנתאות, אנחנו רואים שלא כדאי לוותר על העניין הזה. בלינק: https://mashkanta-til.co.il מחכים לכם יועצי משכנתאות טובים במיוחד, אז למה שתעשו את הצעד הגדול והחשוב הזה לבד? השילוב בין ביטוח משכנתא ובין מסלול משכנתא שיתאים לכם הוא שילוב משמעותי ביותר שישפיע על מצבכם הכלכלי ולכן רצוי להתייעץ בנושא עם המומחים.

 

בית