אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

3 דברים שחשוב לדעת על לקיחת משכנתא

לקיחת משכנתא היא לא דבר של מה בכך. מדובר בהלוואה הגדולה  ביותר בחיי הלווה והיא מחייבת אותו בהחזרים חודשיים גבוהים במיוחד. מסיבה זו ההמלצה היא להכיר את נושא המשכנתא היטב לפני שניגשים לתהליך. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם את המידע שחשוב לדעת לפני שלוקחים משכנתא.

 

לקיחת משכנתא ללא ליווי מקצועי היא סיכון

כאשר אתם באים לבנק בבקשה לקבלת משכנתא, אתם מעוניינים לקבל את המשכנתא בעלת הריביות הזולות ביותר שניתן לקבל. כאן חשוב שתעצרו ותכירו מול מי אתם עומדים. הבנק הוא לא עמותה ולא גמ"ח. מדובר בעסק לכל דבר שמטרתו העיקרית היא להגדיל את הרווחיות שלו. הבנק עושה זאת באמצעות מכירת כסף תמורת כסף. הוא מלווה לכם כסף, אך בתמורה לכך הוא גובה ריביות שמכניסות לו.

אם כך, קל להבין את האינטרס של הבנק להציע הלוואות משכנתא יקרות שפחות משתלמות לבנק. מסיבה זו חשוב להיעזר ביועץ משכנתא פרטי שיהיה בעל אינטרסים זהים לשלכם. הרי הצלחת תיק המשכנתא שלכם, זו הצלחה שלו. והא יעשה לשם כך כל מה שאפשר.

לכן, אל תוותרו על ליווי מקצועי למשכנתא שלכם. תוכלו בקלות למצוא יועצי משכנתאות בצפון, בדרום או בכל פרבר אחר. אין סיבה לקחת משכנתא ולשלם מחיר יקר.

 

משכנתא טובה מתחילה בתכנון מקדים

החזרי המשכנתא לא חייבים להיות מעיקים, ניתן להתאים אותם לנתוני החיים של הלווה. כך הלווה נהנה מהחזרים מותאמים ליכולת שלו. לפני לקיחת המשכנתא חשוב לבדוק את מצב הנתונים ואת סולם העדיפויות שלכם. בדקו מה חשוב לכם יותר ממה, האם אתם מעוניינים שגובה ההחזר החודשי ילך ויקטן עם השנים או להפך? האם אתם מעוניינים לפרוס את המשכנתא למספר רב של שנים ככל הניתן או אולי אתם רוצים לשלם החזר חודשי גבוה אך לסיים עם המשכנתא במהירות? האם אתם מתכננים לפרוע את המשכנתא בעוד מספר שנים? אם התשובה היא חיובית יהיה עליכם לשתול נקודת יציאה שתפטור אתכם מתשלום יקר על עמלת פירעון מוקדם. על הכל ניתן לחשוב מראש ולצמצם עלויות בהמשך.

 

פיזור סיכונים נכון הוא קריטי בלקיחת משכנתא

משכנתא מורכבת ממסלולים שונים, חלקם יציבים יותר, חלקם פחות. ככל שהריבית תהיה בטוחה ויציבה יותר, היא גם תהיה יקרה יותר, וכן להפך. חשוב לפזר סיכונים בצורה נכונה כדי להנות ממשכנתא מוזלת ומשתלמת יחד עם זאת שהיא יציבה ולא יותר מידי מסוכנת.

עליית ריבית הפריים בחצי השנה האחרונה הייתה דרסטית והיא הובילה להרבה לווים שלא פיזרו בצורה נכונה את הסיכונים במשכנתא שלהם, להרגיש התייקרות משמעותית במיוחד.

 

לסיכום

לפני לקיחת משכנתא יש דברים שכדאי לדעת לפני כן. כאן בכתבה סקרנו את החשיבות של 3 דברים בלבד. אך אם אתם לפני לקיחת משכנתא, המשיכו לחקור את הנושא. אתם יכולים לפנות לאיש מקצוע שיכוון אתכם בכך.

מפתחות ובית