אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם כדאי להשקיע בקרן כספית

לאחרונה אנו שומעים חוות דעת רבות על קרן כספית שקלית. יש מי שטוענים שזו מהווה תחליף טוב למזומן, בעוד אחרים סוברים אחרת. החלטנו לבדוק את הנושא באופן מעמיק ולהציג את דעתנו בעניין. נזמין אתכם להישאר כאן ולהכיר בקרן זו מקרוב, כדי שתוכלו לדעת אם כדאי לכם להשקיע בה ואם כן – איך תוכלו לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

 

מהי קרן כספית?

נציג תחילה את ההגדרה של הקרן, כדי ליישר קו עם מי מכם שלא מכירים בה מקרוב. נסביר שמדובר בקרן סולידית שניצבת תחת פיקוח תמידי של הרשות לניירות ערך. זו הסיבה שרבים רואים בה כאלטרנטיבה לפיקדונות שמוצעים בבנקים השונים. קרן זו מתאימה למי שמחפשים השקעות לטווח קצר. שכן, הכסף נשאר נזיל וניתן להוציא אותו בכל עת ללא תחנות יציאה או תשלומי קנסות.

קרן פיננסית

למה כולם מדברים עליה?

לא נלאה אתכם בפרטים ונציין מיד שקרן זו נחשבת למומלצת להשקעה מהסיבות הבאות:

  • דמי ניהול נמוכים: קרן זו אינה כוללת עלויות נוספות כמו דמי משמרת, עמלות קנייה ומכירה
  • מס ריאלי: תשלום המס נוגע אך ורק לרווח שעולה על גובה האינפלציה. כך שאם התשואה בקרן עמדה על 2% והאינפלציה הייתה 3%, אתם לא תצטרכו לשלם על הרווחים
  • קנייה נוחה באופן מקוון

סביר להניח שאתם מבינים בשלב זה שמומלץ לכל אחד להשקיע בקרן זו. אם כך, זה הזמן שלכם להכיר בתרחישים שיובילו לפתיחת קרן כספית ברגעים אלו ממש.

 

תרחיש מספר 1 – פיטורים

לצערנו, יש גל פיטורים נרחב שמתרחש לאחרונה בחברות שונות במשק. תרחיש זה עשוי להגיע לפתח ביתכם עם הודעה מסודרת מראש או בהפתעה גמורה. זו ההזדמנות לציין שמדובר במצב שמוביל לקושי נפשי שעשוי להקשות במציאת עבודה חדשה בתחום העיסוק שלכם. לכן, מומלץ להחזיק בקרן כספית שתקנה לכם שקט נפשי ותאפשר לחפש עבודה חדשה, ללא לחץ כלכלי.

קרן פיננסית

תרחיש מספר 2 – הוצאה לא צפויה

יש שורה ארוכה של מקרים שמובילים להוצאות לא צפויות. לעיתים מדובר במחלה קשה של אדם קרוב, נזילה בבית או תקלה משמעותית ברכב. מקרים מסוג זה עשויים להוביל למינוס בחשבון וחיפוש אחר הלוואות. מי שישקיעו בקרן כספית יוכלו להימנע מתרחיש שכזה. שכן, יתאפשר להם למשוך את הכסף שהפקידו מראש בכל רגע נתון.

 

הפרמטרים לבחירת קרן כספית

עכשיו אתם כבר יודעים שכדאי להשקיע בקרן כספית. זה הזמן להציג בפניכם את הפרמטרים שתצטרכו לבדוק, רגע לפני שתבחרו בקרן זו:

  • תשואה
  • דמי הניהול

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את המידע המקיף אודות קרן כספית שצריכה להימצא אצל כל אחת ואחד מכם. בשלב זה אתם מכירים באינפורמציה הדרושה, כך שנותר לכם רק לבחור את הקרן המתאימה לכם ביותר בידיעה שזו תשמש אתכם בעת הצורך.

קרן פיננסית