אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם כל קנית בית מצריכה משכנתא

זה לא סוד. יש הרבה אנשים ששומעים את המילה "משכנתא" וחווים בלאק אאוט כללי. אנחנו גם היינו שם לפני שהכרנו את התחום באופן מעמיק. בכל פעם שמישהו היה שואל אותנו פרטים על נטילת משכנתא, היינו רואים הכול שחור.

ההיכרות מקרוב עם התחושה הזו גרמה לנו להבין כי עלינו להעלות סדרת מדריכים מקיפה בנושא שתקל על מי שרוצים לשמוע פרטים על משכנתא במילים ברורות. מדריך זה הוא ה – 3 בסדרה והפעם, נציין בפניכם האם כל קנייה של בית מצריכה משכנתא.

 

תכירו את הרקע המעמיק שהביא אותנו לכתוב את המדריך ה – 3

אם קראתם את פסקת הפתיחה בעיון, וודאי שמתם לב שיש 2 מדריכים קודמים שאולי פספסתם. המדריכים הללו כללו מידע מעמיק אודות משכנתא וסוגי המשכנתא שקיימים בשוק. לאחר שהמדריכים עלו לרשת, קיבלנו פידבקים חיוביים מצד קוראים שציינו בפנינו כי הם מבקשים לקבל מידע נוסף.

רבים מהם שאלו אם כל קנייה של בית מצריכה משכנתא ואנחנו כמובן עזבנו את הכול והבנו שיש כאן דרישה למדריך שלישי בסדרה. אז אם פניתם אלינו בנושא זה, דעו שהמדריך הנוכחי עולה לאור בזכותכם והוא צפוי להביא למודעות חשובה בנושא.

 

האם כל קנייה של בית מצריכה משכנתא?

השאלה שמופיעה בכותרת שלעיל היא די מורכבת. שכן, התשובה אליה עוברת דרך כל מיני פרטים אישיים שנוגעים לכם, האנשים שמתעניינים במשכנתא. נפתח בעובדה חשובה ביותר שנוגעת להון האישי שלכם. אם יש לכם הון אישי שיכול לכסות את כל או את רוב העלות של הדירה, אתם כנראה לא תצטרכו ליטול משכנתא (אולי תצטרכו הלוואה).

אם זה המצב שלכם, אנו ממליצים לפנות אל ייעוץ משכנתא אצל גורם מוסמך שיאפשר לכם לדעת איך הכי נכון לכם להתנהל.

 

מתי תצטרכו בוודאות לקחת משכנתא?

אם אתם מתכננים לקנות בית ואין לכם את כל ההון העצמי לרכישה, אתם תצטרכו לקחת משכנתא. שכן, התשלומים על הדירה צפויים לרדת מחשבון הבנק שלכם מידי תקופה. סביר להניח שאתם מבינים כי עליכם לעמוד בתשלומים אלו. לכן, עליכם לדאוג שיהיה לכם מספיק כסף בחשבון. איך תוכלו להביא לתוצאה זו? באמצעות נטילת משכנתא כמובן.

 

נטילת משכנתא נכונה

אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם שהליך של נטילת משכנתא עשוי להיות מורכב, במיוחד אם אין לכם רקע בתחום. לכן, אנו ממליצים בחום לפנות אל גורם מוסמך שעוסק בייעוץ משכנתאות. גורמים אלו ישבו אתכם ויבדקו את חשבון הבנק שלכם כדי לבחון מהי המשכנתא המתאימה והמשתלמת ביותר עבורכם.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר  לכם לדעת שלא כל קנייה של בית מצריכה משכנתא. אבל כל קנייה שכזו מצריכה פגישה עם יועץ משכנתאות מוסמך שיאפשר לכם לדעת מה עליכם לעשות במידה ואין לכם מספיק כסף כרגע לרכישה של בית החלומות שלכם.

רכישת דירה מחייבת משכנתא