אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם צריך לשנות ביטוח חיים כאשר ממחזרים את המשכנתא

מחזור משכנתא, הוא תהליך שיכול להיות חיובי מאד לכל הלקוחות אשר מתקשים בהחזרת המשכנתא הראשונית שלהם או שפשוט רוצים להטיב את התנאים שלה ולהוזיל את גובה הריבית.

במקרה כזה, כדאי לבחון גם שינוי של ביטוח החיים שלכם, שכן בעת חתימה על המשכנתא, הבנק מבקש גם סגירה של ביטוח חיים, שייתכן וגם בעלותו ניתן לדון מחדש כעת.

לפניכם הכל על האם צריך לשנות ביטוח חיים כאשר ממחזרים את המשכנתא.

 

מה הוא בדיוק מחזור משכנתא?

מחזור משכנתא הוא תהליך שנשמע מורכב אך למעשה מדובר בפעולה חיובית שיכולה לחסוך לכם אלפי שקלים. למעשה, מדובר בתהליך בו אתם לוקחים משכנתא חדשה בתנאים טובים יותר או במסלולי ריבית מיטיבים יותר, בעוד ומשכנתא זו תכסה את המשכנתא הישנה שלכם שעדיין לא סיימתם להחזיר. זה הוא מצב מעולה במידה ויצאו מסלולים חדשים ואטרקטיביים בעולם המשכנתאות שתאם רוצים לנצל למרות שיש לכם כבר משכנתא אחרת כמה שנים. כדי לקבל מחזור משכנתא, יש להגיש בקשה לבנק ולצפות לתשובה, בעוד וחשוב להכיר שאין חובה לבנק לאשר זאת.

 

מה היתרונות במחזור משכנתא?

היתרונות במחזור משכנתא הם רבים, ומדובר בתהליך שיכול להתאים מאד במגוון מקרים, למשל במקרים בהם אנחנו רוצים לרווח את המשכנתא ולהקטין את ההוצאות החודשיות בעקבות שינוי בתנאי העבודה שלנו, או במקרים נרתה דווקא לסיים עם המשכנתא מהר יותר ולהגדיל את ההוצאות החודשיות להחזרתה. מעבר לכך, מחזור משכנתא מתבצע באופן תדירו נפוץ ברגע שיש מסלולי משכנתאות מפתים ואפקטיביים, או רפורמות חדשות שהלקוח רוצה לנצל למרות שכבר סגר משכנתא בתנאים אחרים וקבועים. היתרונות הם רבים ובעיקר מאחר ומדובר בצורה הנוחה ביותר לשנות דבר מה שתנאי המשכנתא הישנה שסגרנו לפני מספר שנים.

 

מה הם הביטוחים הנלווים למשכנתא?

למעשה, לרוב בעת חתימה על המשכנתא, הבנק דורש מהלקוחות הלווים ממנו משכנתא גם לעשות ביטוח חיים וביטוח נכס, כדי לוודא שבמקרים של נזק לנכס או נזק ללקוח עצמו, הוא מכוסה ולא יאבד את הכסף שנתן ללקוח ושצפוי היה לחזור אליו לפני שאירע האסון. אלה ביטוחים שלרבים מאתנו יש בלי קשר, אך שאנו חייבים לבצע לרוב בעת קבלת משכנתא.

 

האם צריך לשנות את ביטוח החיים בעת מחזור משכנתא?

למעשה, כל בנק יבצע מחזור משכנתא באופן שונה ובתנאים מעט אחרים, אך באופן כללי בהתאם לחוק כיום ביטוח החיים וביטוח הנכס יכולים להישאר במקומם ואינם צריכים להשתנות בעת מחזור משכנתא. למרות זאת ,רבין כן מעדיפים 'לבצע תהליך של 'מחזור' כזה גם לביטוח החיים, שכן בשנים הראשונות של המשכנתא העלות של ביטוח החיים עשויה להיות גבוהה יותר מלאחר מכן, שכן הסיכון רב יותר עבור ביטוח החיים והנכס. לכן רבים מנצלים את ההזדמנות של בדיקה מול הביטוח האם ניתן למחזר ולהוזיל אותו גם כן.

מגדל של מטבעות