אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האתר שיעשה לכם סדר במשכנתא

משכנתא היא הלוואה שנלקחת לרכישת בית או נדל"ן אחר. בדרך כלל מדובר בהלוואה לטווח ארוך, בדרך כלל בין 15 ל-30 שנה, ויש להחזיר אותה במלואה עם ריבית. רבים מאיתנו חשים קצת אבודים בכל הנוגע לנושא המשכנתא, במאמר הבא נציג את האתר שיעשה לכם סדר בבלאגן.

גם אם יש בידינו הון עצמי, אם נרצה לרכוש בית או נכס נדל"ני כזה או אחר – כנראה שיהיה לנו צורך במשכנתא. מדובר בנושא רחב ומלא במידע, ועל מנת לעשות צעדים נבונים עלינו להבין בדיוק מה אנחנו עושים בכל הנוגע לתשלומי ההחזר על המשכנתא ובאופן כללי – בחירת משכנתא בצורה מושכלת היא תנאי הכרחי לביצוע תהליך.

 

מהם הדברים החשובים שעלינו לדעת בנוגע למשכנתא?

אם אתם מתכוונים לרכוש נכס בקרוב, חשוב להבין את היסודות של משכנתא ואת הסוגים השונים הזמינים לפני שאתם בוחרים משכנתא מסוימת.  הדבר הראשון שצריך להבין לגבי משכנתא הוא איך זה עובד. בנק או מלווה אחר מלווה ללווה סכום כסף מסוים, על סמך כושר האשראי שלו, לרכישת בית או נדל"ן אחר.

לאחר מכן, הלווה יידרש לשלם תשלומים קבועים, בצורת קרן וריבית, במהלך תקופת ההלוואה. הריבית על ההלוואה תקבע כמה ישלם הלווה בכל חודש, וגובה ההלוואה יתבסס על שווי הנכס. הדבר הבא שחשוב להבין הוא סוגי המשכנתאות השונים הזמינים.

ישנם שלל מסלולים שניתן לקבל מהבנק בהתאם לגודל המשכנתא שצריך לקחת ובהתאם לרמת ההשתכרות שלכם. ההמלצה היא להיעזר ביועץ משכנתאות מוסמך על מנת לבחור בצורה מושכלת ונבונה – אתר Kar-ka יספק לכם את כל המידע שתצטרכו.

לסדר את המשכנתא שלך

הכירו את התמהילים הנפוצים ביותר במשכנתאות

  1. ריבית הפריים – מי שלוקח משכנתא המשולבת עם ריבית פריים לוקח סיכון שריבית זו תעלה 8 פעמים במהלך שנה קלנדרית. ריבית זו מורכבת מהריבית הקיימת בבנק ישראל ועוד 1.6%. כיום ניתן לקחת עד 66% מהמשכנתא במסלול זה בעבר היה ניתן רק עד שליש מהמשכנתא.
  2. ריבית קל"צ – קבועה ולא צמודה למדד – ריבית שתהיה איתכם לטווח הארוך, ריבית זו לא מושפעת מהמדד וגם לא משתנה מרגע לקיחתה. חשוב לדעת שאומנם קיים יתרון בלקיחת קל"צ אך כיוון שהיא הריבית הכי יציבה הבנק דואג שהיא גם תהיה היקרה מכולן.
  3. קבועה צמודה למדד – אומנם ריבית זו נחשבת כריבית קבועה אך ישנו טריק קטן בשרוול שנקרא מדד (מדד המחירים לצרכן במשק). מדד זה משתנה כל חודש בחודשו ולכן תצטרכו לקחת בחשבון שאומנם הריבית היא קבועה אך היא יכולה לנוע למעלה ולמטה במהלך כל התקופה.
  4. ריבית משתנה – משכנתא קבועה שניתן לקבל בהתאם לפרמטרים השונים שנשלחים לבנק. בנוסף, כאשר לוקחים את הריבית הזו יש לדעת לכמה שנים היא נשארת קבועה וכל כמה שנים הבנק רשאי לשנות אותה. ישנם מסלולים של שנתיים וחצי וישנם גם מסלולים של שינוי כל 5 שנים.
  5. צמודת מט"ח – מסלול משכנתא לא נפוץ אשר צמוד בתכליתה למטבע חוץ – נהוג לקחת אותה כמשקיע או כאנשים שמרוויחים את השכר שלהם במטבע חוץ.

 

לסדר את המשכנתא שלך