אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

הכל על השקעה בקרקעות

השקעה בקרקעות היא אחד הנושאים הלוהטים כיום בשוק הנדלן הלוהט של מדינת ישראל. מיעוט הקרקעות הזמינות והצורך האמיתי לקרקעות זמינות לבניה, הופך את הקרקעות החקלאיות בעיקר במרכז הארץ לאפשרות נדלן שאולי לא תחזור. אז מהי השקעה בקרקעות? ואיך עושים את זה? 

 

מהי קרקע להשקעה

המונח קרקע להשקעה הינו מונח אשר צמח בעשרים השנים האחרונות בעיקר בשל הגידול התמידי והגדול באוכלוסייה, מצוקת דיור שנמשכת שנים רבות ולא מצליחה למצא פתרון גם ברמה הלאומית וגם ברמה המקומית. סך כל הקרקעות הזמינות לבנייה והן מה שנקרא קרקעות מופשרות, הולך ונגמר, בעיקר באזורי הביקוש הראשיים של מדינת ישראל.

מנגד ישנה שחיקה בכמות הקרקעות שהיו מיועדות לחקלאות ועדיין מעובדות על ידי חקלאים. לכן יש ניסיונות רבים של כלל הגורמים המעורבים בתחום להפוך קרקע שיש לה יעוד חקלאי לקרקע שיתאפשר לבנות עליה מבני מגורים.

קרקע חקלאית שוויה נמוך משמעותית מקרקע ייעודית לבניה. כך שאם תרכוש קרקע חקלאית במחיר מוזל וכעבור זמן הקרקע תופשר לבניה, הנכס שברשותכם יכפיל את ערכו בעשרות אחוזים.

השקעה בקרקע

למי זה מתאים?

השקעה בקרקעות היא השקעה לטווח ארוך ומחייבת סבלנות, אורך רוח והבנת השוק. זוהי השקעה שקשה לעשות אותה לבד ללא, המומחים של קבוצת שדות ישמחו לתת לכם את היעוץ, אז למי זה מתאים?

  • בעלי סכום פנוי להשקעה. השקעה בקרקעות היא עסקה נוחה מאד למי שבידו סכום זמין להשקעה בעולם הנדלן אך אין זה מספיק לרכישת נכס ממשי. קרקע חקלאית זולה והיא נכס בבעלותכם שיום אחד יניב סכום גבוה.
  • משקיעים לטווח רחוק ללא תשואה מיידית. השקעה בקרקעות היא השקעה לטווח ארוך. תהליכים של שינוי יעד לקרקע בישראל לוקחים לעיתים מספר רב של שנים. אם יש לכם סבלנות, זה משתלם.
  • השקעה נמוכה אם סיכוי לתשואה גבוה. חיפשתם השקעה בסכום נמוך שיש לה סיכוי עתידי לתשואה גבוהה, השקעה בקרקעות היא התשובה עבורכם.

השקעה בקרקע

על מה חשוב להקפיד?

רכישת קרקע להשקעה היא לא מהלך שניתן לעשות סתם כך. נדרש ליווי מקצועי מסודר על מנת להבטיח שכל התנאים לרכישה מתקיימים. אצלנו בקבוצת שדות נשמח ללוות אתכם בכל הדרוש עד להשלמת המהלך. בכל אופן יש לשים לב למספר פרטים חשובים לפני שחותמים.

  • למי שייכת הקרקע? חשוב מאד להבין למי הקרקע שייכת, לחקלאי?  לאגודה שיתופית?  למנהל מקרקעי ישראל?   לכל אחד מהגורמים הללו יש השפעה.
  • האם יש תוכנית לקרקע?  לפני כל רכישת קרקע, חשוב לבדוק האם לקרקע הזאת יש ייעוד בתוכניות נרחבות, האם השטח אמור להפוך לשמורת טבע? אולי לשטח ציבורי. חייבים לבדוק.

 

סיכום

היתרון של קרקע להשקעה הוא ברור, בסכום כסף נמוך יחסית ניתן להשיג נכס שיכול להפוך למכרה זהב בעתיד. אם זאת ישנם מספר גורמים שיש לשים לב אליהם. מהלך כזה לא מומלץ לבצע לבד, כדאי ורצוי להיעזר במומחים. אם זאת זוהי לגמרי השקעה שצופנת רווח עתידי נאה בתוכה.

השקעה בקרקע