אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

הלוואות לסגירת המינוס

מינוס בבנק זוהי מציאות שישראלים רבים מכירים. בעיקר בתקופת הקורונה, קורה לפעמים שההוצאות עולות על ההכנסות ונוצר פער בתזרים הכלכלי. בדיוק מסיבה זו ישראלים רבים לוקחים הלוואה לסגירת המינוס, כדי שיהיה מרחב נשימה מסוים עד שהפער בין הכנסות להוצאות ייסגר. אם אתם לקוחות מוגבלים בבנק אל דאגה – כיום ישנן גם הלוואות למוגבלים בבנק. במאמר זה נרחיב על לקוחות מוגבלים וכיצד הם יכולים לקבל הלוואה.

 

קודם כל – מיהו לקוח מוגבל?

לקוח מוגבל הוא לקוח שנתן צ'ק ללא כיסוי והבנק החליט להפוך אותו ללקוח מוגבל. המשמעות של ההגבלה היא שהלקוח לא יוכל להוציא פנקס צ'קים חדש, למשוך צ'קים מחשבונו וכן לא יוכל לפתוח חשבון בבנק אחר ולקחת הלוואה. מדובר בהגבלות משמעותיות שמקשות על תפקוד כלכלי ומציאת מקורות מימון וכן על ההתנהלות מול מוסדות המדינה. רק הבנק יכול לשחרר את הלקוח ממעמדו כמוגבל, או לחילופין בית המשפט יכול להורות לבנק לעשות זאת.

 

מה זה הלוואות למוגבלים?

כפי שניתן להבין – הלוואות למוגבלים זה הלוואות ללקוחות מוגבלים. מדובר בהלוואות שניתנות מחוץ לבנק, כלומר על ידי גופים שאינם בנקאיים. ההבדל העיקרי בין הלוואות מהבנק להלוואות חוץ בנקאיות היא במחיר – לרוב הלוואות חוץ בנקאיות יתנו בתנאים פחות טובים – ריבית גבוהה יותר ועוד. עם זאת, במקרה של מוגבלים זהו הנתיב העיקרי לקבלת הלוואה.

 

מהם יתרונות הלוואות למוגבלים בבנק?

עבור לקוחות מוגבלים ישנם מספר יתרונות להלוואות חוץ בנקאיות למוגבלים:

  • מימון מיידי: הלוואות למוגבלים מאפשרות מימון מיידי עבור סגירת מינוס ואוויר לנשימה. בנוסף, ההלוואה יכולה להינתן בהתראה קצרה ולשמש לכל מטרה.
  • ריבית: הריבית על הלוואה ללקוח מוגבל נמוכה יותר מאשר ריבית בבנק על חריגה ממסגרת האשראי.
  • הלוואות לטווח קצר או ארוך: ניתן להתאים את תנאי ההלוואה לטווח קצר או לטווח ארוך, זאת על ידי בחירת המסלול המתאים והיוועצות באיש מקצוע.

 

מה חשוב לדעת לפני שלוקחים את ההלוואה?

חשוב מאוד לשים לב לפרטים הקטנים ולא רק למחיר ההלוואה והריבית שמשלמים עליה. מסיבה זו חשוב מאוד לקרוא את ההסכם בעיון ולחתום רק לאחר שווידאתם שאתם מבינים לחלוטין על מה אתם חותמים ושאתם מסוגלים לעמוד בכך. חשוב לזכור שבסופו של דבר הלוואה היא דבר שצריך להחזיר – לא מדובר בכסף שנופל מהשמיים, ועליכם לוודא שבאמת תוכלו להחזיר את ההלוואה.

 

כיצד נבחר מסלול הלוואה למוגבלים?

לכל הסכם הלוואה ישנם שלושה רכיבים עיקריים:

  • גובה ההלוואה
  • גובה הריבית החודשית
  • תקופת ההחזר

ככל שתקופת ההחזר ארוכה יותר כך הסכום שאתם צריכים להחזיר בכל חודש נמוך יותר. מסיבה זו חשוב מאוד להתאים את תקופת ההחזר לצרכיכם, ולראות שהסכום שאתם צריכים להחזיר בכל חודש מתאים להוצאות השוטפות שלכם. וכמובן, רצוי שהריבית החודשית שעליכם לשלם תהיה נמוכה ככל האפשר.

הלוואות לסגירת המינוס