אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

השקעה במגרשי חנייה – האם זה רווחי?

ככלל, אנשים מאתרים הרבה פעמים הזדמנות טובה בהשקעה במגרש חנייה, בעיקר הודות לעובדה כי כמות כלי הרכב הולכת ומתרבה מדי שנה, בעוד שכמות

החניות הקיימות הולכת וקטנה.

משקיעים מחפשים לרוב אפיקי השקעה שיניבו עבורם רווחים גדולים לטווח הארוך.

 

סוגי מגרשי חנייה

ניכר, כי קיימים שני סוגי מגרשי חנייה אשר כוללים:

  1. מגרשי חנייה הממוקמים במרכזי ערים.
  2. מגרשי חנייה הממוקמים בתוך מגדלים ובבנייני משרדים שונים.

 

רכישת מגרש חנייה – יתרונות מול חסרונות

בבואכם לבחון אפשרויות השקעה במגרש חנייה, כדאי שתבחנו את הכדאיות שבהם, כהשקעה מניבה. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי ייתכנו הן יתרונות והן חסרונות במגרשי חנייה, וכדאי לתת את הדגש על כלל האלמנטים שיכולים להשפיע על כך. כיום, מגרשי חנייה באזורים פתוחים הולכים ומתמעטים ורובם עוברים לבעלותה של הרשות המקומית שבאותה העיר.

אם כן, ניתן למנות כמה יתרונות בהשקעה במגרשי חנייה:

  1. היתרון המרכזי בהשקעה במגרש חנייה הינו המיקום שלו. לפיכך, באם תחליטו לרכוש חנייה לצורך השקעה, כדאי שתוודאו שהיא ממוקמת באזור מבוקש ו/או אסטרטגי.
  2. השקעה במגרש חנייה עשויה להביא רווח עכשוי מהשימוש בחנייה ובנוסף גם רווח עתידי, באם יבנה בקרבתה מגדל גבוה, אזי מחירה יעלה וניתן יהיה למכור אותה ברווח גבוה.
  3. השקעה במגרש חנייה לרוב הינה בטוחה, מאחר והביקוש לחנייה הינו גבוה ברוב אזורי הארץ.
  4. השקעה במגרש חנייה בד"כ גם מבטיחה תשואה יציבה.
  5. יתרון בולט במיוחד הינו חסר מורכבות של ניהול החנייה. משמעות הדבר, כי אין צורך להשקיע מאמצים רבים בכדי לנהל את האינטרקצייה שבחנייה וניתן לבצע פיקוח באמצעות אמצעים טכנולוגיים, כגון: מערכות חשמליות ואפליקציות שונות (כגון: אפליקציה לאיתור חנייה ועוד).
  6. עלויות הניהול של חנייה הינן נמוכות ביחס לעלויות ניהול של נכסים מסוג אחר.

 

לצד היתרונות, עשויים להיות גם חסרונות בהשקעה במגרש חנייה וביניהם:

  1. פעמים רבות, חניות פתוחות יהיו קטנות ולפיכך גם התשואה שתתקבל מהם תהיה קטנה ואף מוגבלת.
  2. ייתכן והחנייה שתרכשו תעמוד בתחרות מול חניות אחרות, של משקיעים אחרים.

ניתן לסכם ולומר, כי במידה והנכם מצליחים לאתר מגרש חנייה באזור מבוקש ובמחיר אטרקטיבי, כדאי שתשקלו ביוב לרכוש אותו לצורך השקעה. ההמלצה היא, לבצע רכישה של מגרש חנייה באמצעות סיוןע של עורך דין בתחום מקרקעין, שידע לבחון את כדאיות קניית הנכס, באמצעות הידע והניסיון העומדים לרשותו.

 

ניהול מגרש החנייה

כאמור, ניהול של מגרשי חנייה כרוך בעלויות נמוכות יחסית לאלה שבניהול נכסים אחרים. יחד עם זאת, כמתמקדים בנושא של ניהול מגרשי חניה בשנת 2021, ניכר, כי כיום ישנן חברות שונות שתפקידן לנהל חניונים ומגרשי חנייה ברמה גבוהה ובאופן מקצועי ובכך פותרת את בעלי מגרשי החנייה מלהתעסק בבירוקרטיה הנדרשת לניהול החניונים שבבעלותם.

 

שעון ומטבעות