אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

כך מרוויחים גם במצב כלכלי קשה

תקופת הקורונה הביאה איתה תקופה כלכלית קשה ביותר. האבטלה, סגירת מערכות החינוך, סגירת העסקים הקטנים ובעיקר חוסר הידיעה משפיעים על העתיד וההווה הכלכלי שלנו. בתוך ים של בשורות רעות יש בשורה טובה – יש מספר דברים שאתם יכולים לעשות על מנת להרוויח גם במצב כלכלי קשה. קבלו את שלושת הדברים המרכזיים שעליכם לעשות על מנת שתוכלו לצאת מהתקופה הזו על הרגליים.

 

ניקוי בי די אי

הצעד הראשון לקראת התנהלות כלכלית ופיננסית נכונה, הוא ליצור קשר עם הבנק שלכם. בזמן הפגישה סביר שיעלו כל מיני אופציות לפעולות בנקאיות שאתם יכולים לבצע למול הבנק, הלוואות, הוצאת צ'קים, הפעלת כרטיסי אשראי, משכנתא. אך בסופו של דבר ייתכן והפקיד לא יאשר את ביצוע הפעולות בגלל בי די אי שלילי. BDI מבוסס על דוח נתוני האשראי שלכם שמאגד את כל הפעולות הפיננסיות שעשיתם בעבר. לפני אישור פעולות בנקאיות, פקידי הבנק בודקים את הבי די אי שלכם, בי די אי שלילי מצביע על כך שכל פעולה למולכם תהיה מלווה בסיכון כלשהו. בי די אי הופך לשלילי אם מקורות המידע יעדכנו סעיפי פעילות שליליים ואתם תרגישו את זה ברגע שהצ'קים שלכם יחזרו או הלוואות לא יאושרו. בי די אי שלילי גורר מצב כלכלי קשה, אך יש דרך להימנע ממנו ותקופת הקורונה היא זמן מצוין להיכנס לתהליך ולצאת מהאיזון השלילי. ניתן לבצע מה שנקרא ניקוי בי די אי, תהליך שמוחק סעיפים שגויים ומעלה את מספר הסעיפים החיוביים. את התהליך הזה תוכלו לעשות בעצמכם או בעזרת מומחים לניקוי בי די אי.

 

תוכניות חיסכון

הדבר הגרוע ביותר שאתם יכולים לעשות עם הכסף שלכם הוא להשאיר אותו בחשבון העובר ושב שלכם. בתקופת הקורונה כאשר יש לכם פנאי, קחו רגע לעבור על תוכניות החיסכון השונות שהבנק מציע ובחרו אחת שמתאימה לכם. כל תכנית ייחודית מבחינת סכום הכסף שניתן להפקיד, משך זמן ההפקדה והריבית החיובית שתניב. אחרי שתבחרו את התוכנית שלכם ותפקידו את סכום הכסף המתאים, הכסף הזה יתחיל להרוויח עבורכם. בכל חודש תקבלו החזר של ריבית חיובית על סכום הכסף הראשוני שהפקדתם, וככה, ככל שהזמן עובר סכום הכסף שלכם גדל.

 

בניית תקציב

אנשים לא תמיד מודעים כמה כסף הם מוציאים. כל ההוצאות הקטנות האלה שמתחבאות בתוך כל הרגעים הקטנים והחולפים של החיים, יכולים כמעט להוות מקור נוסף של כסף. אם נשכיל לבנות תקציב חודשי, ממותאם למצב, והיצמד למטרות שהצבנו לעצמינו, ניווכח שיש לנו יותר כסף ממה שחשבנו. הדרך המומלצת ביותר למעקב אחר ההוצאות שלנו הוא לפתוח מסמך משותף לכל בני הבית, שם ניתן לעדכן את ההוצאות השוטפות שלכם.

 

חיסכון