אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מהו היקף ההלוואה שניתן לתת בערבות המדינה?

בשנה האחרונה עסקים רבים בארץ נקלעו לקשיים כלכליים הן בקיום העסק והן בקבלת הלוואות מהבנקים.

כיום המדינה מציעה פתרון מצוין עבור עסקים אלה – הלוואה בערבות המדינה.

למי מתאימה ההלוואה ומה התנאים שלה? כל זאת במאמר הבא.

עסקים רבים מגלים לאחרונה כי קבלת הלוואה היא אינה דבר פשוט בכלל, בעקבות המשבר הכלכלי של השנה החולפת, עסקים רבים נקלעים לקושי כלכלי גדול ומתקשים לייצר תזרים יציב לעסק.

בנוסף, פתרונות הסיוע מצטמצמות משמעותית, והתנאים לא משתלמים במיוחד. על מנת להקל על העסקים הללו, המדינה מציעה מסלול הלוואה בערבות המדינה.

 

מהי הלוואה בערבות המדינה?

ההלוואה הינה בנקאית והיא ניתנת לטווח בינוני/ארוך, ומעניקה לעסק המלווה " שחרור " מהעמדת היקף הביטחונות כולו, ולמעשה מאפשרת לעסק לנצל את ההלוואה שנלקחת לטובת כל מטרה שהיא – השקעה, הון חוזר, הקמת עסק ועוד – וזאת מבלי להיות תלוי לחלוטין בבנק.

ההלוואה מהווה פתרון אשראי מעולה עבור עסקים חדשים או עסקים קיימים אשר צריכים תזרים מזומנים לטובת השקעה הכרחית בעסק.

ההלוואות ניתנות תוך תנאי פריסה נוחים במיוחד וריביות נמוכות בהשוואה להלוואות שמציעים הבנקים.

 

מי זכאי להלוואה בערבות המדינה?

מובן שהקרן מציבה מספר תנאים לקבלת ההלוואה. לדוגמא, על בעל העסק להיות נקי לחלוטין מחוב לרשויות המס או למערכת הבנקאית של ישראל – וכמובן נקי מתהליכי תביעה מצד הגופים הללו.4

בנוסף, חשבונות הבנק של מבקש ההלוואה אינם יכולים להיות מעוקלים או מוגבלים. כל מי שעומד בתנאי הסף הללו, זכאי לקבל את ההלוואה בערבות המדינה.

 

עבור אילו מטרות ניתן לבקש הלוואה בערבות המדינה?

ישנם שלושה מסלולים מרכזיים שניתן להגיש עבורם בקשת הלוואות בערבות המדינה : הון חוזר, השקעה בעסק ועסקים בהקמה.

בקטגוריה של עסקים בהקמה נכללים גם עסקים שרשומים במע"מ אך עדיין לא קיבלו את מסגרת האשראי הבנקאית. וכן עסקים שמעוניינים לשנות את הסטאטוס שלהם מעוסק פטור לעוסק מורשה או עוסק מורשה לחברה בע"מ.

בקטגוריית הון חוזר נכללים גם עסקים שמממנים את הפער התזרימי שלהם על ידי לקיחת הלוואות גישור או לחילופין ניכיון המחאות וכעת מחפשים אופציות מימון יותר זולות.

בנוסף, נכללים בקטגוריה גם עסקים שצריכים תזרים מזומנים בעקבות בעיה כלכלית נקודתית שהעסק מתמודד איתה, וכן עסקים חדשים אשר נהנים מצמיחה מהירה בהכנסות העסק וכעת חייבים לרכוש מלאי גדול יותר של מוצרים וכן העסקת עובדים חדשים.

בקטגורית השקעה בעסק נכללים גם עסקים חדשים אשר פועלים מספר חודשים בודדים וכעת זקוקים להשקעה נוספת לאחר ההשקעה שהשקיעו בעצמם, וכן עסקים קיימים המעוניינים להתפתח לערוצים נוספים ובנוסף עסקים הסובלים מירידה ניכרת בהכנסות וכעת רוצים להשקיע בעסק על מנת לרענן אותו בפעילות חדשה.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר ביזלנד.

 

שטרות