אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מזל טוב על המשכנתא, מה הצעד הבא?

אחרי שנים רבות של עבודה קשה ולאחר חיפושים רבים בשעה טובה מצאתם דירה, גייסתם הון עצמי ונכנסתם לבנק אשר הציע לכם מסלול משכנתא שיאפשר לכם לרכוש את דירת החלומות שלכם. על פניו כל מה שנותר לכם לעשות הוא לחתום על מספר מסמכים, להתחיל לארוז ולתכנון את המעבר למשכנכם החדש. יחד עם זאת, לפני שתתחייבו למסלול משכנתא ארוך שנים חשוב שתדעו שיש צעד נוסף שכדאי לכם לשקול

 

למה לפנות ליעוץ משכנתאות מקצועי

קרוב לוודאי שרבים מכם יחשבו כי אין כל הגיון בלהוציא כסף על יעוץ משכנתאות כאשר אפשר פשוט להסתפק ביעוץ החינמי שניתן על ידי כל בנק גדול בישראל. יחד עם זאת חשוב לזכור שעל ייעוץ מקצועי אולי תשלמו כמה אלפי שקלים בטווח המיידי, אך למעשה תחסכו הרבה יותר מכך בטווח הארוך.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שכאשר הבנקים אשר מעניקים לכם את הלוואת המשכנתא מייעצים לכם לגבי המסלול המומלץ ביותר עבורכם, באופן טבעי האינטרס שהם משרתים קודם כל הוא האינטרס של הבנק בו הם עובדים ולא האינטרס שלכם.

לעומת זאת, כאשר אתם פונים ליעוץ משכנתאות חוץ בנקאי, האינטרס שלכם הוא הערך המרכזי שמנחה את היועץ ולכן למרות שתוציאו יותר כדף בטווח הקצר, תחסכו סכומים גדולים בהרבה בטווח הארוך ותהנו ממסלול משכנתא בטוח יותר ומתאים יותר לצרכים האישיים שלכם.

 

מה חשוב לדעת כאשר בוחרים יועץ משכנתאות פרטי

כאשר עליכם לפנות בשירותיו המקצועיים של רופא, עורך דין, מהנדס, אדריכל או אפילו רואה חשבון הדרך הפשוטה ביותר לגלות מבעוד מועד שלמומחה המיועד יש רקע מקצועי מספק הוא לבדוק האם בעל המקצוע מחזיק ברישיון רשמי או חבר באיגוד מקצועי כלשהו.

למרבה הצער, כאשר בוחרים יועץ משכנתאות הדברים אינם כה פשוטים וברורים שכן החברות באיגוד המקצועי של יועצי המשכנתאות היא על בסיס וולונטרי. האיגוד המקצועי של יועצי המשכנתאות אומנם חותר להסדרת התחום ואף עורך מבחן כניסה לכל יועץ משכנתאות שמעוניין להצטרף לאיגוד, אך כיוון שלא כל יועצי המשכנתאות חברים בו לא תמיד ניתן להיעזר בשירותיו על מנת לעמת את המקצועיות של יועץ משכנתאות כזה או אחר.

מסיבה זאת כאשר אתם מחפשים יועץ משכנתאות בקיא ומהימן אשר יוכל לספק לכם מידע חשוב על משכנתאות חשוב מאוד לפנות ליועץ משכנתאות מנוסה ומיומן שידע לשאול את כל השאלות הנכונות על מנת להבטיח שמסלול המשכנתא שתבחרו יהיה המסלול האופטימלי בשבילכם.

ההחלטה לפנות לקבלת יעוץ משכנתאות חוץ בנקאי הוא מאותן החלטות קטנות לכאורה אשר טומנות בחובן השלכות מרחיקות לכת על העתיד הפיננסי שלנו ועל כן מומלץ מאוד לא להקל ראש בנושא, לבדוק לעומק את המצב בשוק יועצי המשכנתאות ולפנות ליועץ משכנתאות מקצועי, מנוסה ומהימן אשר יוכל לסייע לכם להגיע לבית החלומות שלכם מבלי לסכן את עתידכם הכלכלי.

 

בית