אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך לבדוק רווחיות של השקעה בחו"ל

אחת השאלות שמעסיקה רבים מאוד היא 'מה לעשות עם הכסף'? או במילים אחרות 'איפה כדאי להשקיע את הכסף שלי?'.

אפשרויות ההשקעה כיום בעולם המודרני הן אכן רבות מאוד.

ניתן להשקיע בבורסה, בקרנות גמל וחיסכון, בנדל"ן ועוד.

בשנים האחרונות, גוברת התופעה של השקעה של ישראלים בנדל"ן בחו"ל.

 

השקעה בחו"ל

לתופעה זו, שישראלים משקיעים בנדל"ן בחו"ל, ישנן כמה סיבות. ראשית, הנדל"ן בארץ יקר מאוד, כך ששוויה של דירה בארץ עשוי להיות כפול ומשולש משוויה של דירה דומה בחו"ל. אנשים עם סכומים לא גדולים להשקעה, לא מסוגלים להשקיע בנדל"ן בארץ, ואילו בחו"ל כן. אותם אנשים מעדיפים להשקיע בנדל"ן, שנחשב כהשקעה בטוחה ויציבה, מאשר להסתכן עם השקעות בבורסה, הנחשבות הרבה פחות יציבות, ולכן הם פונים לנדל"ן במדינות זרות.

אולם, גם אנשים עם סכומים גדולים מעדיפים בשנים האחרונות להשקיע את כספם בחו"ל, וזאת משום שבארץ ישנם מיסים גבוהים יחסית על הכנסה מהשקעה בנדל"ן. אמנם המס על דירה שלישית שהשר משה כחלון העביר לפני מספר שנים בוטל, אך עדיין קיימים מיסים לא מעטים על הנדל"ן בישראל, מה שהופך את ההשקעה לפחות יעילה.

 

איך לבדוק רווחיות של ההשקעה?

אם גם אתם מעוניינים להשקיעה בנדל"ן בחו"ל, עליכם לבצעה בדיקות מקיפות כדי לוודא שההשקעה אכן רווחית. להשקיע בנדל"ן בחו"ל שונה מהותית מלהשקיע בנדל"ן בארץ. אמנם גם כאשר משקיעים בנדל"ן בארץ צריך לעשות בדיקות, אך מטבע הדברים הן צריכות להיות פחות יסודיות. כאשר ישראלי משקיע בדירה או בניין בישראל, הוא מודע להשלכות של המיקום של הנכס, של שינויים בחקיקה ועוד, ואילו כאשר אדם משקיע בארץ לא שלו, באופן טבעי הוא פחות מודע לדברים הבסיסיים, ולכן עליו לבצע בדיקות מקיפות יותר.

הדבר הראשון והבסיסי שצריך לבדוק הוא כמובן אמינות ההשקעה. יותר ויותר פעמים בשנים האחרונות שומעים על ישראלים שנעקצים על ידי נוכלים שמציעים השקעה בטוחה בנדל"ן במדינות שונות, אך בפועל אינם מוכרים כלום. כאשר מחפשים השקעה בחו"ל חשוב מאוד לוודא את אמינות הגוף ממנו רוכשים את הנכס. לא לוותר על טיסה למקום, ובחינה בעיניים של הנכס. אמנם טיסה זו עולה כסף, אך היא עשויה לחסוך עשרות אלפי שקלים.

בנוסף, יש לשים לב למיקום בו הנכס נמצא. אינה דומה השקעה בנדל"ן בסלוניקי להשקעה בנדל"ן בלונדון. סלוניקי היא עיר תיירות, ולכן נכסים שיכולים לשמש גם לצרכי תיירות יהיו שווים יותר, ואילו לונדון איננה עיר תיירות, ולכן עדיף יהיה להשקיע בנכסים המיועדים למגורים או לעסקים. מיקום ההשקעה צריך גם להתחשב במדיניות המיסוי על נדל"ן של כל מקום, בהתפתחות וצמיחת השוק המקומי, ובהשלכות הכלכליות של משברים כלכליים על שוויי הנכסים. כל אלה דברים שחייבים לבדוק לפני שמשקיעים בנדל"ן במדינות שונות.

 

מטבעות ושעון