אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מהי ריבית על פקדונות ולמה חשוב לבצע השוואה?

הצטבר לכם קצת כסף בצד? נהדר וכל הכבוד! בטוח עשיתם החלטות כלכליות ופיננסיות טובות!  אך אל תעצרו כאן המשיכו עם גל ההחלטות החשובות – כסף בעובר ושב נשחק מהר ולא ״עובד״ בשבילכם. לימדו קצת על פקדונות וריבית על פקדונות – ואל תשאירו את הכסף שישכב בחשבון. הכנו לכם מדריך עם השאלות החשובות והדגשים הכי משמעותיים! כל מה שאתם צריכים לדעת על פקדונות והשוואה בין פקדונות! קדימה מתחילים!  

 

סוגי פקדונות שונים

הבנקים בארץ מציעים מספר סוגים של פקדונות וחשוב לדעת שהתנאים משתנים מבנק לבנק ולכן מאד חשוב לבצע השוואת ריבית על פקדונות בבנקים. אילו סוגי פקדונות תוכלו למצוא בבנקים?

 

פיקדון צמוד

פיקדון צמוד יוצמד למדד המחירים לצרכן או למטבע חוץ כלשהו. הצמדה למדד המחירים חשובה גם מבחינת הסכום הסופי שתקבלו וגם מבחינת המס שמשלמים על הריבית.

 

פקדון לא צמוד

שלושה דברים שחשוב לדעת על פקדון לא צמוד:

  1. לא מצמידים אותו לשום מדד ולכן בתקופת אינפלציה, פיקדון לא צמוד עלול להפסיד כסף.
  2. פרט חשוב שלא כולם יודעים: הריבית עליו סדרך כלל תהיה נמוכה מהריבית במשק.
  3. מיסוי שונה על הרווח מהריבית – מיסוי שבתקופת אינפלציה עלול להיות לא לטובת מי שחסך בחיסכון לא צמוד.

 

בנוסף, חשוב לדעת שיש בנקים שמציעים פיקדון צמוד למדד, ללא ריבית או תוספת כלשהי. המשמעות של פיקדון כזה היא שמירה על ערך הכסף ללא רווח.

סוגי פיקדונות

 

מה זה בעצם אומר?

פקדונות שאינם צמודים למדד המחירים לצרכן או למטבע חוץ מתחלקים לפקדונות בריבית קבועה או משתנה על בסיס פריים. הריביות האלה בסופו של דבר יקבעו את הרווח הפוטנציאלי של הפקדון. לחלק מהבנקים יש הצעות נהדרות, אבל חשוב להבין מה עדיף – פקדון צמוד או אינו צמוד לממד?

 

איך מחליטים בין פקדון צמוד ללא צמוד?

את ההחלטה הזו צריך לקבל בהתאם לתקופה ולמשק. דברים כגון יציבות המשק, ריבית בנק ישראל ועוד ישפיעו על ההחלטה. מה שחשוב לדעת זה האם המדד לצרכן יטפס למעלה? האם המטבע חוץ יעלה? בהתאם לשאלה הזו – תוכלו לקבל החלטה מושכלת – פקדון צמוד או פקדון לא צמוד?

 

השוואת פיקדונות

כל בנק בוחר להתנהל אחרת ומציע הצעות שונות ללקוחות או ללקוחות הפוטנציאלים שלו. עשו עבודת חקר ובררו – מה מציע לכם כל בנק? איזה מההצעות יכולה להיות הכי משתלמת. הצעות הבנקים משתנות תדירות ולעיתים זו אפילו דרך למשוך לקוחות חדשים.

 

כיצד תשוו?

  • החליטו מראש מה סכום הפקדון הרצוי ולכמה זמן. הפקידו כסף שלא תצטרכו לתקופה לא קצרה – כך תנאי הפקדון ישתפרו.
  • בחנו את תנאי הריבית בכל בנק או גוף פיננסי ומה סוג הריבית שהם מציעים.

 

אז צאו לעבודת חקר קלה! השוואה טובה ויסודית תאפשר לכם לבחור בצורה חכמה את המקום הכי מדויק לכסף שלכם. בהצלחה!

פיקדון מצורף