אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

שלושת הדברים שצריך לדעת לפני שלוקחים משכנתא

לקיחת משכנתא היא צעד לא פשוט בחיי אנשים רבים. מאז שאנו צעירים, מעודדים אותנו לקנות בית ולקחת משכנתא בכדי לעשות זאת. אך לא תמיד מלמדים אותנו או מסבירים לנו על הצעדים שעלינו לקחת כדי לקבל משכנתא, או מה אנו אמורים לעשות לפני כן, ואולי הכי חשוב – מה אנו צריכים לדעת לפני שלוקחים את המשכנתא. לפעמים זה נשמע כמובן מאליו ״לקיחת משכנתא״, אך לא בכך מדובר ויש דברים שמומלץ לדעת לפני שאתם לוקחים את המשכנתא.

 

בואו נבין – מה היא משכנתא

משכנתא היא תהליך של הלוואה לטווח ארוך המאפשרת לאנשים רבים לרכוש את הבית שהם חולמים עליו כל כך הרבה זמן. בעזרת המשכנתא תוכלו לרכוש את הדירה באופן מידי ולהחזיר את ההלוואה במשך תקופה ארוכה. משכנתא ניתנת נגד שעבוד נכס מקרקעין ובדרך כלל הדירה שנרכשה, שיבוטל כאשר ההלוואה שלכם תפרע במלואה.

משכנתא היא עסקה כלכלית גדולה ומאוד מורכבת, היא משפיעה על התנהלות כלכלית של כל המשפחה לטווח ארוך, לכן חשוב מאוד לקחת בחשבון מה חשוב למשפחה שלכם ולכם לא רק כאשר אתם לוקחים הלוואה, אלא גם על עתיד המשפחה שלכם.

 

בדיקת יכולת כלכלית

קודם כל, לפני שאתם מתחייבים להלוואה בסדר גודל כמו משכנתא, חשוב להבין קודם כל מה ההון העצמי שלכם וכמה כסף אתם תצטרכו על מנת לממן את הנכס וגם להצליח לחיות בכבוד. בית השקעות הוא אחד מהגורמים העוזרים ביותר להבנה זו, מכיוון שיש להם ניסיון רחב בנוגע לכך. חשוב לדעת שהון העצמי שלכם יעזור לכם לחשוב באיזה סדר גודל של נכס מדובר.

לרוע המזל, לא כולם יכולים להרשות לעצמם לקנות נכס ב-3 מיליון ש״ל ולא תמיד כדי להשתעבד לגובה משכנתא כל כך גבוה. בדקו את ההון העצמי ואת היכולת שלכם לנהל את המסוגלות הכלכלית השוטפת שלכם.

 

הכירו את ההוצאות נלוות למשכנתא

חשוב להבין מה יהיו ההוצאות הנלוות למשכנתא, כך תוכלו לתת באופן כלכלי וגם באופן הנפשי את ההחזר שגם הם יכולים להשתנות בגלל שינוי בריבית, כמו למשל הערכת שמאי וביטוח משכנתאות המשלב בין ביטוח המשנה לבין ביטוח החיים.

חשוב מאוד להבין שלקיחת משכנתא הוא הליך מורכב ודורש הרבה אחריות ובדיקה מקיפה, לכן מאוד חשוב לקחת ייעוץ משכנתאות ולקבל את ההכוונה הטובה ביותר, בייעוץ תוכלו לקבל את ההדרכה של צוות מיומן ומקצועי היכול גם לעזור לכם בניהול מו״מ מול הבנק.

 

לסיכום

חשוב מאוד קודם לדעת קודם כל מה היא משכנתא לפני שלוקחים אותה. בדקו את היכולת הכלכלית שלכם ואיזה נכס תוכלו לרכוש לפי היכולות שלכם. הכירו את ההוצאות הנלוות למשכנתא, כלומר ההתנהלות הכלכלית הכללית שלכם. קניית דירה אומנם מאוד חשובה, אך חשוב להבין שאתם מצליחים להתקיים ולחיות בכבוד תוך כדי לקיחת המשכנתא. פנו לייעוץ משכנתאות וקבלו ייעוץ מקצועי.

מטבעות ובית