אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

כל מה שצריך לדעת לפני הגירושין

זוגות נשואים רבים בישראל מחליטים להתגרש בשלב מסוים. למרות שאת הליך הגירושין מבצעים מדי שנה זוגות נשואים רבים, חלק גדול מהם מגיע אל ההליך כאשר הוא לא בקיא מספיק בפרטים השונים הקשורים אליו, מה שמקשה על ביצועו. במאמר הבא נסקור את הליך הגירושין ואת כל מה שצריך לדעת לפניו.

 

הליך גירושין בישראל

כאשר בוחנים זאת לעומק, מוצאים שמדי שנה מתגרשים הרבה מאוד זוגות נשואים. נסיבות שונות ומגוונות יכולות להוביל זוג נשוי להחלטה בדבר הגירושין. זוגות שונות נמצאים בקרב הזוגות הנשואים שבוחרים להתגרש – צעירים או מבוגרים, כאלו שהרבה זמן ביחד וכאלו שביחד זמן קצר יחסית, עם ילדים או בלי ילדים.

למרות השוני האפשרי, בישראל הליך הגירושין נשאר קבוע. בתי הדין הדתיים משחקים גורם משמעותי בהליך זה, אך גם בית משפט לענייני משפחה הוא בעל סמכויות אפשריות. הבנה של כמה זמן לוקח להתגרש, כיצד נקבעת המשמורת על הילדים ותשלום המזונות ועוד פרטים נוספים, מסייעת לזוגות נשואים להתגרש בצורה נכונה.

הליך גירושין בישראל

משך הליך הגירושין

הבנת משך הליך הגירושין תאפשר לזוג הנשוי להבין כיצד עליו להתנהל בתקופה שבין ההחלטה לפתוח בהליך גירושין, ועד שהגירושין הופכים לרשמיים. הליך גירושין ממוצע בישראל לוקח בין שנה לשנתיים, אך הדבר תלוי בדברים רבים – הנכונות של בני הזוג לבצע את הגירושין במהירות, מחלוקות שעשויות לצוץ ומועד מתן הגט.

 

משמורת על הילדים

קביעת המשמורת על הילדים, במידה ולזוג המתגרש יש ילדים, קובעת למעשה את חלוקת זמן השהייה של הילדים אצל ההורים הגרושים. ניתן לקבוע משמורת מלאה לצד אחד, או משמורת משותפת שמתחלקת בצורה שוויונית בין ההורים הגרושים.

 

תשלום מזונות

הורה מסוים, לרוב הבעל הגרוש, יצטרך לשלם דמי מזונות חודשיים להורה האחר, לרוב האישה הגרושה, בגין הוצאותיה הנלוות עבור הילדים. במידה וההורים בעלי הכנסה דומה ומשמורת משותפת על הילדים, עשוי להיווצר מצב בו לא משולמים מזונות כלל, או שדמי המזונות נמוכים מאוד.

תשלום מזונות

הסכם גירושין

הסכם זה נחתם בין בני הזוג שמחליטים להתגרש. הסכם זה מסדיר את כל מה שרלוונטי לגירושין שלהם: משמורת על הילדים, תשלום דמי המזונות וחלוקה של רכוש והון ביניהם. ניתן לערוך הסכם זה באמצעות עורך דין לענייני גירושין.

 

פתיחת תיק

השלב הראשון של הליך גירושין, על מנת שיתבצע בצורה תקינה במדינת ישראל, הוא לפתוח תיק ברבנות, במידה ומדובר בהליך גירושין בין בני זוג יהודים. פתיחת התיק כוללת תשלום של אגרה, וללא ביצוע פעולה זו לא ניתן להתחיל בהליך בצורה רשמית.

 

בית משפט לענייני משפחה

למרות שבית הדין הרבני הוא זה שנותן את האסמכתא בדבר הגירושין, ניתן לבצע חלק משמעותי מההליך בבית המשפט לענייני משפחה. בית המשפט לענייני משפחה יקבל החלטות בצורה שונה מבית הדין הרבני.

לְהִתְגַרֵשׁ