אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם כל מסעדה חייבת ביטוח לעובדים ולשוהים בה

ענף המסעדות בישראל רווי בבירוקרטיה ורגולציה.

לשם קבלת רישיון לפתיחת מסעדה נדרשים אישורים מהרשות המקומית, מוועדת הרישוי וממשרד הבריאות.

כדי לקבל את הרישוי, יש לעמוד בשלל דרישות רגולטוריות.

חלקן סבירות יחסית ואחרות מופרכות לחלוטין.

הקושי הגדול נובע מכך שאין מסמך מסודר המסדיר את כל הרגולציה הדרושה, אלא יש ללקטה טיפין טיפין ממקורות חוק שונים.

 

ביטוח לעובדים ולשוהים

אחת השאלות המעניינות בתחום הרגולציה, היא האם על המסעדה לבטח את העובדים והשוהים בה. ישנם קוראים החולמים לפתוח מסעדה, אך כל המילים המסובכות כמו רגולציה ובירוקרטיה כבר עושות להן כאב ראש והם על סף ייאוש מהחלום. לאותם קוראים נגיד – אל דאגה! בדיוק לשם כך, פועלת חברת ייעוץ עסקי למסעדות – טעם הרווח, שתטפל לכם, בין היתר, בבירוקרטיה ורגולציה.

וחזרה לשאלתנו – מהן חובות המסעדה בהקשר הביטוחי? בפשטות, התשובה היא חיובית. כל עסק העוסק במסעדנות, חייב בביטוח הסועדים והעובדים. ראוי לציין, שביטוח עובדים אינו ייחודי לעולם המסעדנות אלא רלוונטי לכלל המעסיקים.

 

ביטוח מעסיקים

החוק הישראלי מחייב מעסיקים לבטח את עובדיהם מפני תאונות עבודה. זאת, כחלק מחבילת הזכויות הסוציאליות שמעבידים חבים להעניק לעובדיהם. במקרי תאונה חלילה, העובד ייהנה מפיצוי שיגיע מהכיס העמוק של חברת הביטוח ולא יגרום לקריסת העסק עקב חוב עתק.

העובד, כידוע, זכאי גם לפיצוי מכספי הביטוח הלאומי. לאור זאת, וכדי להימנע מכפל פיצויים, הפיצוי מהמעסיק יינתן בניכוי הפיצוי מהביטוח הלאומי. אם כן, הביטוח הוא אמנם חובה בחוק ונועד להבטיח פיצוי לעובדים במקרי תאונה, אך הוא חד משמעית גם לטובת המעבידים. זאת, מאחר שבמידת הצורך לא המעסיק ישלם פיצוי, אלא החברה המבטחת.

 

ביטוחים נוספים לעסק

מלבד הביטוח לעובדים וללקוחות, מומלץ לכל בעל מסעדה להוסיף מספר ביטוחים נוספים. הראשון שבהם, הוא ביטוח מבנה. השני הינו ביטוח תכולה ולבסוף נמליץ על ביטוח אובדן הכנסה. נפרט אודות שלושת סוגי הביטוח.

 

ביטוח מבנה

מבנים חשופים לשלל נזקים. חלקם נזקי כוח עליון, דוגמת רעידת אדמה או הצפה, וחלקם נזקים הנגרמים עקב התנהגות אנושית דוגמת שריפה או פגיעות טילים. במסעדות, בהם נעשה שימוש רב באש לצורך בישול, נזקי שריפה אינם חריגים במיוחד. הנזק הכלכלי במקרי פגיעה במבנה הוא עצום. כדי לא להיות חשוף אליו, מומלץ לכל בעל מסעדה לבטח את המבנה.

בחוזי שכירות רבים, מתחייב השוכר להחזיר את המבנה בשלמותו למשכיר. משכך, הביטוח רצוי גם במידה שאינכם בעלי המבנה אלא רק שוכרים אותו.

 

ביטוח תכולה

המכשור במסעדות יקר למדי. ביטוח המבנה דלעיל, אינו מכסה את תכולת המסעדה. לצורך ביטוח המכונות ושאר הציוד, יש צורך להוסיף לביטוח המבנה ולביטוח המעבידים את ביטוח התכולה.

 

ביטוח אובדן הכנסה

הביטוחים שלעיל נועדו לפצות על אובדן הרכוש במקרי אסון. עם זאת, הם אינם מפצים את בעל העסק על הרווח שנמנע ממנו בימים אלו עד להשבת העסק לפעילות. לשם כך, נועד ביטוח אובדן הכנסה שמוסיף את החיובי בפיצוי – לא רק פיצויים שליליים בעד הנזק שנגרם, אלא גם פיצויים חיוביים בעד הרווח שאבד.

 

לסיכום

לכל בעל מסעדה חובות רגולטוריות שונות. אחת מהן, היא ביטוח עובדיו ולקוחותיו. מלבד זאת, מומלץ להוסיף מספר ביטוחים כלליים שיגנו עליכם ברגעים הקריטיים. כדי לדעת אילו ביטוחים בדיוק כדאיים עבורכם, וכן כדי לעמוד בכל הדרישות הרגולטוריות ולמקסם את רווחיכם, מומלץ להיעזר בשירותי ייעוץ עסקי למסעדות. בהצלחה!

ברמן