אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

הבנת השוק המקומי: גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון לפני קניית נכס בחו"ל

ישראלים רבים מחפשים אחר השקעות משתלמות בשוק הנדל"ן, מאחר ומדובר על השקעות בעלות פוטנציאל רווח גבוה, לצד סיכון נמוך יחסית. מאחר ושוק הנדל"ן בארץ נחשב ליקר ובלתי נגיש עבור רוב הישראלים, אין זה מפתיע כי רבים מחפשים אחר השקעה משתלמת בחו"ל. עם זאת, ישנם גורמים רבים שחשוב לקחת בחשבון לפני רכישת נכס בחו"ל. במאמר זה נתמקד בגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון, לפני שבוחרים להשקיע בנדל"ן בחו"ל.

 

מה חשוב לדעת לפני קניית נכס בחו"ל?

מדינות רבות מעודדות השקעות זרות, מאחר והדבר תורם לכלכלה המקומית ולשוק הנדל"ן. בחלק גדול מהמקרים תוכלו ליהנות מהטבות מס והנחות מיוחדות, דבר שאינו קיים כלל בשוק הנדל"ן בארץ. למעשה, בחלק ניכר מהמדינות תוכלו לרכוש נכס במצב מעולה ובמיקום אטרקטיבי במחצית מהמחיר בארץ, דבר שיאפשר לכם ליהנות מהשקעה שתניב לכם תשואה גבוהה בסיכון מינימלי.

עם זאת, כדאי לזכור כי גורמים שונים משפיעים על שוק הנדל"ן המקומי, לכן חשוב להיות מודעים אליהם ולקחת אותם בחשבון. אחת האופציות המומלצות ביותר בתחום, היא קניית דירה בדובאי. מדובר על הזדמנות מעולה להשקיע בנדל"ן בחו"ל, שנהנה ממגמת הגירה חיובית והטבות מס משתלמות.

קניית נכס

מה חשוב לבדוק לפני השקעה בנכס נדל"ן בחו"ל?

אחד הגורמים החשובים ביותר שכדאי לכם לבדוק לפני ביצוע השקעה בשוק הנדל"ן בחו"ל, הוא רמת הביקוש לנכס. בחלק גדול מהמדינות תוכלו לרכוש נכסי נדל"ן זולים, אך מדובר על מיקום לא אטרקטיבי, דבר שיקשה עליכם למצוא שוכרים. לכן חשוב לבדוק היטב את רמת הביקוש לנכסים מהסוג המדובר באזור הרלוונטי עבורכם וכמובן לבדוק מראש את מחירי השכירות באזור.

כמובן שככל שהשכירות תהיה גבוהה יותר, כך תוכלו ליהנות מתשואה גבוהה יותר. כמו כן, מומלץ לחקור היטב את האזור המדובר ולשים לב לאופי האוכלוסייה, מאחר וישנו הבדל עצום בין התמודדות עם שוכרים שמסוגלים לשלם שכירות, לבין שוכרים שאין להם את היכולת הכלכלית לכך.

 

השקעה בנכסים בחו"ל – על מה חשוב לתת את הדעת?

גורם חשוב נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא כדאיות העסקה. יש לזכור כי מעבר לשווי הנכס ולתשואה הפוטנציאלית, יש לקחת בחשבון את המיסים השונים שתאלצו לשלם למדינה. לכן מומלץ לבחון מראש האם אתם זכאים להטבות מס, הן ברכישת הדירה והן על ההכנסות הצפויות מהשכירות.

למשל, בדובאי תוכלו ליהנות מפטור ממס רכישה, לצד פטור ממס על ההכנסות הצפויות מדמי השכירות ואף פטור ממס רווחי הון. מדובר על חיסכון עצום של עשרות אלפי דולרים בשנה, לכן כדאי לקחת זאת בחשבון. בנוסף לכך, חשוב כמובן לבחון את מחירי הנכסים השונים ולבדוק את התשואה הממוצעת מדמי השכירות.

 

לסיכום

מי שמעוניין להשקיע בנכס נדל"ן בחו"ל חייב לבצע שיעורי בית ולבדוק היטב את כל הפרטים הקטנים, במטרה להבטיח את כדאיות העסקה.

קניית נכס