אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה חשוב לדעת לפני רכישה של כיסא גלגלים?

כיסא גלגלים הוא כלי חשוב במיוחד עבור האנשים הנעזרים בו, לכן רכישה של כיסא גלגלים צריכה לקחת בחשבון כמה אלמנטים חשובים. אחרי הכל, תרצו שליקרים לכם יהיה הכי נוח שאפשר גם כשלא כל כך נוח. בשביל לעשות לכם את החיים טיפה יותר קלים, הכנו עבורכם את המדריך הבא, המסכם את כל מה שחשוב לדעת פני שאתם קונים כיסא גלגלים.

 

איזה סוגי כסאות גלגלים קיימים?

כפי שאולי שמתם לב, לא כל כיסאות הגלגלים הם אותו הדבר. ישנם כמה סוגים שונים של כיסאות גלגלים המתאימים למצבים שונים ועבור אנשים שונים. ישנם כיסאות גלגלים קלי משקל, המשמשים גם לטרנזיט ושינוע למקומות רחוקים, אך גם לשימוש יומיומי וביצוע מטלות שביצוען מתאפשר בזכות המשקל הקל של כיסא הגלגלים.

מצד שני, ישנם כיסאות כבדים יותר, הן כתוצאה ממיגון וריפוד והן כתוצאה מתוספת מערכת הנעה המאפשרת דינמיות גבוהה ללא מאמץ פיזי. לכן, מומלץ לבחור סוג כיסא שיתאים עבור המצב בו נמצא המשתמש והצרכים האישיים שלו. באתר Chemitec תוכלו להתרשם ממגוון הדגמים הקיימים בשוק.

 

מה אורך החיים הממוצע של כיסא גלגלים?

לרוב, כיסאות גלגלים מחזיקים סביב השלוש שנים. לכן, יש לקחת בחשבון שאולי תצטרכו לקנות כיסא גלגלים חדש כל כמה שנים.

 

מה היא רמת העצמאות של המשתמש?

אלמנט חשוב אותו יש לקחת בחשבון בעת בחירת כיסא הגלגלים הוא מידת העצמאות של האדם שישתמש בו. האם המשתמש סיעודי, או שיכול לנוע בכוחות עצמו? האם הסיבה לשימוש בכיסא גלגלים היא זמנית או קבועה? האם המשתמש קטוע גפיים? כל הפרמטרים האלה חשובים על מנת לבחור את כיסא הגלגלים שיתאים לכם ביותר.

 

מבנה הגוף של המשתמש

התאמת הכיסא למבנה הגוף והמשקל של המשתמש היא חשובה במיוחד אם אנו מעוניינים שהמשתמש יחווה את הנוחות המקסימלית בעת השימוש בכיסא הגלגלים. דברים אליהם נרצה לשים לב הם ריפוד ועומק הכיסא, גובה המשענת, האם ניתן להישען בכיסא ואופן הנחת הידיים והרגליים הנוח ביותר.

 

מה היא הסביבה של המשתמש?

חשוב לשים לב שהכיסא שאנחנו בוחרים יתאים לסביבת המחייה של המשתמש. למשל, לדאוג שהכיסא יכול לעבור בכלל חללי הבית, או שהוא מותאם לשימוש במדרגות אם יש בכך צורך.

 

ניידות

אם אנו מתכוונים לקחת את כיסא הגלגלים ברכב, יש לדאוג שהוא מותאם לכך. ישנם כיסאות גלגלים רבים שיכולים להתקפל לנשיאה נוחה בתא המטען, אך כיסאות גדולים יותר עם מערכת הנעה מצריכים רכבים מיוחדים שיוכלו לשאת אותם בבטחה.

 

ריפוד ונוחות

לבסוף, נרצה לדבר על עניין הריפוד והנוחות. אם מדובר בכיסא גלגלים קבוע, בו המשתמש ישהה רוב שעות היום לתקופה ארוכה, חשוב לדאוג שכיסא הגלגלים יהיה נוח כמה שרק אפשר. במקרים כאלה, מומלץ להשקיע בריפוד איכותי שישמור על רמת נוחות מרבית.

כיסא גלגלים